Met het verwerken van meer dan 15 miljoen (!) print- en webartikelen dit jaar, komt het einde van het turbulente 2021 in zicht. Een goed moment om terug te kijken: Welke nieuwe ontwikkelingen zijn er geweest? Wat is er gewijzigd en wat staat er voor het komende jaar op de planning?

Wat was 2021 voor een jaar:

Nieuwe media·web live

Vorige maand is onze nieuwe portal met veel succes gelanceerd. Aan de hand van widgets kun je tegenwoordig je eigen dashboards instellen. Zo krijg je altijd de juiste data inzichtelijk. De nieuwe portal stelt ons tevens in staat om in de toekomst nieuwe elementen toe te voegen.

Supportpagina

Kom je er niet uit? Sinds dit jaar kun je op support.mediaweb.eu eenvoudig hulp vinden over het gebruik van het nieuwe media·web. Middels handige instructievideo’s en supportartikelen vind je snel het antwoord op jouw vragen.

Podcastmonitoring gestart

In juli zijn we gestart met de monitoring van podcasts. De podcastmonitoring voegen we automatisch toe aan jouw resultaten wanneer je gebruik maakt van radio- en televisiemonitoring. De podcasts zijn eenvoudig te vinden tussen je andere resultaten op media·web. Daarnaast is het in ook mogelijk om deze specifieke categorie er uit te filteren. De verschillende podcasts waar we op monitoren kun je hier terugvinden. Mis je een podcast of wil je meer weten over de mogelijkheden van RTV-monitoring? Neem dan contact op met je accountmanager.

Automatische sentiment toekenning

Afgelopen jaar hebben we automatische sentimentherkenning toegevoegd aan media·web. Hierdoor worden artikelen automatisch gelezen en gecategoriseerd op basis van sentiment.

Verbetering van de bereik- en mediawaardecijfers webtitels

Aangezien de bereikcijfers van onze bron Alexa Ranking steeds vaker onvolledig of onjuist bleken te zijn hebben we er enige tijd geleden voor gekozen om deze data voortaan zelf rechtstreeks bij de uitgevers op te vragen. Hierdoor vind je in media·web nauwkeurigere bereikcijfers op webtitels.

Artikelen achter de paywall zichtbaar

Doordat we afgelopen jaar goede afspraken hebben gemaakt met de auteursrechthebbende partijen is het sinds dit jaar ook mogelijk om alle artikelen achter de paywall (van de sites van landelijke dagbladen) te monitoren. Zodoende kunnen we bij webmonitoring ook de premium artikelen aanleveren.

Auteurs bij printartikelen zichtbaar

Een belangrijke stap is het zichtbaar maken van de auteurs van printartikelen. Met de auteurswidget, die volgend jaar wordt gelanceerd, kun je nog beter bepalen welke journalisten over jouw merk schrijven.


Vooruitblik 2022:

Meer uitbreidingen van media·web

Voor komend jaar staan er weer grote updates van het vernieuwde media·web op de planning. Zo kun je denken aan verdiepende rapportages, het delen van dashboards met collega’s en het kunnen benchmarken van je zoektermen.

Pr-waarde formule

Een grote wens zullen we eveneens op korte termijn toevoegen: de pr-waarde. Naast de welbekende Advertising Value Equivalency (AVE)  komt daar dan ook de pr-waarde, die wij met een zorgvuldige formule berekenen, bij. Uiteraard is de pr-waarde eventueel aanpasbaar naar jouw voorkeuren.

Wij kijken ontzettend uit naar 2022. Wij hopen jij ook!