Een persbericht versturen: wat houdt het in?

 

Een persbericht versturen is het proces van het verspreiden van jouw persbericht onder journalisten. Het doel is om aandacht te genereren in de media zoals bij kranten, radio, tv en online media. Op deze manier benut je als bedrijf verschillende kanalen en heb je een groter bereik onder een breder of juist heel specifiek publiek.

 

 

Persberichten versturen

Via onze preffered supplier PR-Dashboard bieden we de mogelijkheid om je persberichten eenvoudig te verspreiden onder journalisten. In het overzichtelijke dashboard stel je, aan de hand van verschillende templates, jouw persbericht samen. Verder kun je de lay-out volledig naar wens aanpassen met bijvoorbeeld plaatjes of grafieken. Je bent helemaal ‘in control’, doordat je zelf kiest wanneer het persbericht verzonden wordt en dankzij hun geavanceerde systeem worden spamfilters automatisch ontweken. Achteraf zie je alle e-mailstatistieken zoals wie het heeft gelezen en hoe vaak het persbericht geopend is.

Persberichten monitoren 

Met de opkomst van het internet en social media zijn er steeds meer verschillende platformen bijgekomen. Ook het onderling verspreiden van persberichten gebeurt steeds meer. Zowel particulieren als zakelijke accounts dragen bij aan de verspreiding van jouw persbericht. De data en resultaten van het persbericht zijn ontzettend waardevol. Je kunt deze inzichten gebruiken voor je PR- strategie, toepassen op marketingcampagnes, doelgroep analyse en communicatieplan. Door verstuurde persberichten te monitoren, krijg je dus meer inzicht in de media-aandacht en prestaties van jouw organisatie. Als mediamonitoringspartij bieden wij jou de middelen en ervaring om betrouwbare data te verzamelen. Je kunt rekenen op gegevens die de prestaties en resultaten van je persbericht en andere media in kaart brengen. Bekijk hier de mogelijkheden van media monitoring wanneer jij meer controle wilt krijgen over je media-aandacht.

 

Waarom is een persbericht versturen belangrijk?

Het verkrijgen van persaandacht via een persbericht helpt om aandacht te genereren voor jouw bedrijf en/of merknaam. Persberichten versturen is een hele goede manier om merkbekendheid te vergroten, aangezien meer dan 40% van de journalisten persberichten beschouwt als de meest betrouwbare bron van merkgerelateerde informatie.

Een aantal andere voordelen van het verspreiden van een persbericht kunnen zijn:

• Toename van het organische verkeer naar jouw website;
• Op lokaal niveau: meer bezoekers naar jouw winkel;
• Toename van Sales.

 

Verschillende persberichten versturen 

Het voornaamste doel van een persbericht is jouw doelgroep informeren. Om een goed resultaat te behalen, moet je bepalen via wanneer, aan wie en wat je verstuurt.
Week- en maandbladen moet je bijvoorbeeld veel eerder benaderen dan dagbladen en websites.
Vakbladen willen ander nieuws lezen dan media voor het grote publiek. En soms kun je over hetzelfde onderwerp meerdere berichten maken voor verschillende doelgroepen.
PR-Dashboard maakt het jou via diverse filters makkelijk om de juiste keuzes te maken. En wanneer je er echt niet uitkomt, kun je direct contact leggen met hun team van communicatieprofessionals voor advies op maat.

 

Neem contact op met Media Info Groep 

Ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening? Of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Onze medewerkers staan voor je klaar. Je kunt ons bereiken door te bellen naar 036-5495550 of door een mail te sturen naar info@mediainfogroep.nl.

Weten wat er over je geschreven wordt?
wij vertellen het je

Laat je gegevens achter om teruggebeld te worden. We doen je graag een aanbod dat aansluit bij jouw informatiebehoefte.

6 + 8 =