Een persbericht versturen: wat houdt het in?

 

Officieel is een persbericht versturen het proces van het verspreiden van jouw persbericht onder journalisten en leden van de pers. Hier zit uiteraard altijd een doel achter. Het doel van het versturen van een persbericht is om aandacht te genereren in de media zoals bij kranten, radio, tv en internet. Op deze manier benut je als bedrijf zijnde verschillende kanalen en heb je een groter bereik onder een breder publiek.

 

Persberichten monitoren 

Met de opkomst van het internet en social media zijn er steeds meer verschillende platformen bijgekomen. Ook het onderling verspreiden van persberichten gebeurt steeds meer. Zowel particulieren als zakelijke accounts dragen bij aan de verspreiding van jouw persbericht. De data en resultaten van het persbericht zijn ontzettend waardevol. Je kunt deze inzichten gebruiken voor je PR- strategie, toepassen op marketingcampagnes, doelgroep analyse en communicatieplan. Door verstuurde persberichten te monitoren, krijg je dus meer inzicht in de media-aandacht en prestaties van jouw organisatie. Als mediamonitoringspartij bieden wij jou de middelen en ervaring om betrouwbare data te verzamelen. Je kunt rekenen op gegevens die de prestaties en resultaten van je persbericht en andere media in kaart brengen. Bekijk hier de mogelijkheden van media monitoring wanneer jij meer controle wilt krijgen over je media-aandacht.

 

Waarom is een persbericht versturen belangrijk?

 Wanneer je een persbericht schrijft maar deze niet verspreidt, dan zullen mensen het natuurlijk ook niet te zien krijgen. Als het persbericht niet gezien wordt, dan komt het publiek ook niets te weten over jouw bedrijf en wordt de plank dus misgeslagen.

Het verkrijgen van persaandacht helpt om aandacht te genereren voor jouw bedrijf en/of merknaam. Dit helpt enorm als het gaat om merkbekendheid te vergroten, aangezien meer dan 40% van de journalisten persberichten beschouwen als de meest betrouwbare bron van merk gerelateerde informatie.

Een aantal andere voordelen van het verspreiden van een persbericht zijn:

  • Het organische verkeer naar jouw website kan toenemen
  • Op lokaal niveau kan het meer bezoekers naar jouw winkel sturen
  • Sales kunnen toenemen

 

Verschillende persberichten versturen 

Het voornaamste doel van een persbericht is jouw doelgroep informeren. Om een goed resultaat te behalen, moet je bepalen via welke kanalen je jouw persbericht gaat aanbieden. Wanneer je doelgroep vooral uit jonge mensen bestaat, is het vanzelfsprekend om dit vooral digitaal te doen. Voor de oudere doelgroep die meer vertegenwoordigd is in de klassieke geprinte media, is een authentiek persbericht in de krant of een tijdschrift een logische keuze. Media Info Groep kan beide soorten persberichten monitoren. Zo beschik je altijd over waardevolle data om het succes van je persberichten te meten.

 

Neem contact op met Media Info Groep 

Ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening? Of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Onze medewerkers staan voor je klaar. Je kunt ons bereiken door te bellen naar 036-5495550 of door een mail te sturen naar info@mediainfogroep.nl.

Weten wat er over je geschreven wordt? wij vertellen het je

Laat je gegevens achter om teruggebeld te worden. We doen je graag een aanbod dat aansluit bij jouw informatiebehoefte.

12 + 15 =