Internationale
media monitoring

Monitoring van online- en printmedia binnen de Benelux is voor veel Nederlandse bedrijven vanzelfsprekend. Maar ook content uit andere Europese landen, en zelfs ver daarbuiten kunnen wij via onze buitenlandse partners laten verzorgen.

Continu worden er duizenden nieuwe berichten online geplaatst op het internet. Waardevolle berichten die iets kunnen aangeven over trends, bevindingen uit de doelgroep op de marktomgeving. Wanneer je zicht hebt op deze berichten die voor jouw organisatie of merk bedoeld en interessant zijn, haal je hier veel informatie vandaan. Deze informatie kan je dan weer inzetten en de huidige strategie indien nodig aanpassen. Je komt achter zaken waar je anders geen weet van had! Hou dit in de gaten en monitor jouw eigen merk!

 

Krijg inzicht

Met het monitoren van media wordt er 24 uur per dag in de gaten gehouden wat er over jouw bedrijf of product in de media online wordt gezegd. Met de resultaten uit deze monitoring kan jouw bedrijf hier gemakkelijk campagnes op laten aansluiten en de marketing aanpassen aan de hand van de geluiden uit de doelgroep. Waardevolle kennis dat direct kan worden ingezet en vertaald naar marketingdoelstellingen om jouw product of dienst te laten groeien.

 

Concurrentie

Het wordt onder andere ingezet om een beter inzicht te krijgen in wat de concurrent doet. Hebben ze een nieuwe productlancering? Of hebben ze iets nieuws uitgebracht? Dit kom je direct te weten, je weet het terwijl het speelt! Ook handig voor als de concurrent negatief in het nieuws is. Wellicht kan jouw bedrijf hierop inspelen. Deze tool geeft kansen die je gelijk kan pakken. Dit kan je bijhouden voor zowel de Nederlandse merken maar ook merken die zich in het buitenland bevinden. De tool is internationaal in te zetten.

 

Trends en ontwikkelingen

Naast het inzichtelijk krijgen van de beweging van de concurrent kan je ook real time de trends en ontwikkelingen nauw volgen. Wanneer je deze kennis hebt kan je direct inspelen op de vraag en de trends die er spelen. Eventueel kan de strategie op tijd worden aangepast op basis van de gevonden informatie.

Ook is het goed om te weten wat er in de media wordt gezegd over jouw product of dienst. Is het positief of negatief? Als het negatief is, kan je dit direct omzetten door er handig op in te spelen en deze negatieve emotie naar een positieve ervaring begeleiden.

 

Marketing

Check direct of de marketingcampagne die is ingezet succesvol is aan de hand van de data uit de media monitoring. Kom erachter wat de aandacht is vanuit de media over jouw product en hoe erop wordt gereageerd. Er kan nu realtime worden ingespeeld op de resultaten. Zijn de reacties positief, dan kan je deze gelijk gebruiken en de campagne versterken!

 

Brandmanagement

Ontdek hoe jouw naam binnen de markt is gepositioneerd en hoe het imago ervoor staat. Vaak is de door het merk zelf bedachte identiteit geen afspiegeling van wat er echt wordt gedacht door de doelgroep. Je komt ook tot ontdekking wie en met welke tone of voice er wordt gebruikt met het berichten over jouw merk.

Deze informatie is van onschatbare waarde om een sterk merk te kunnen bouwen en te behouden. Het monitoren van berichten in de media zijn bepalend voor een groot gedeelte van het succes. Ook kan de data verkregen uit het monitoren worden ingezet en hiermee een nog specifiekere markt en concurrentieanalyse worden gemaakt.

 

Start met het verkrijgen van betrouwbare data!

Versterk je positie in de markt en krijg data gestuurde inzichten om jouw merk, bedrijf, product of organisatie te laten groeien. Door internationaal de media te monitoren loop je altijd voor op de concurrentie. Interesse? Neem dan snel contact met ons op.

Weten wat er over je geschreven wordt in het buitenland?
wij vertellen het je

Laat je gegevens achter om teruggebeld te worden. We doen je graag een aanbod dat aansluit bij jouw informatiebehoefte.

6 + 6 =