Kwantitatieve analyse

Onze analisten verzorgen voor jou een professioneel analyse van jouw media-aandacht in een bepaald tijdvak of rond een campagne. Zo krijg je in overzichtelijke tabellen en grafieken inzicht in je mediapositie uitgedrukt in volume, mediawaarde en bereik.

publiciteit in beeld

 

Een kwantitatieve analyse geeft inzicht in wie, wanneer, waar in het nieuws geweest. De resultaten hiervan worden uiteengezet in diverse overzichtelijke tabellen en grafieken en geven een basaal inzicht in de mediapositie van een organisatie. Het geeft geen inzicht in de inhoud van de berichtgeving, wel in de mate waarin er berichtgeving is geweest. De resultaten hiervan kunnen worden uitgedrukt in volume, mediawaarde en bereik.

Een kwantitatieve analyse kan uitstekend ingezet worden om inzicht te krijgen in het verloop van de berichtgeving en te volgen of de mate van aandacht zich in de gewenste richting ontwikkelt. Verder kan het uitstekend gebruikt worden om PR-investeringen inzichtelijk te maken. Zoals waar hebben mijn PR-investeringen eigenlijk toe geleid in termen van hoeveelheid media-aandacht (volume, bereik, mediawaarde)?

Een kwantitatieve analyse kan tegen relatief lage kosten gemaakt worden, omdat de inhoud van de content niet gelezen en gecodeerd hoeft te worden en in de rapportage geen duiding van de grafieken en tabellen zit. Bij een kwalitatieve analyse is dit wel het geval.

Weten wat er over je geschreven wordt?
wij vertellen het je

Laat je gegevens achter om teruggebeld te worden. We doen je graag een aanbod dat aansluit bij jouw informatiebehoefte.

6 + 9 =