Crisismanagement

Door de snelheid waarmee informatie gedeeld wordt op, bijvoorbeeld, online en social media zijn merken veel gevoeliger geworden voor imagoschade. Een kwalitatieve media-analyse geeft inzicht in de beeldvorming rond een crisis en stelt je in staat om adequaat te reageren.  

bescherm je imago

 

Is een organisatie op de een of andere manier betrokken geraakt bij een crisis? Dan lijden de mediareputatie en het imago van het bedrijf daar automatisch onder. Media-analyse geeft de aanknopingspunten om snel en adequaat inzicht te krijgen in de beeldvorming rond de crisis. En toont aan welk effect dit op een onderneming heeft. De uitkomsten van het onderzoek laten zien wie in de media de ‘vijanden’ en ‘vrienden’ zijn en van welke frames zij gebruik maken. Deze inzichten stellen een organisatie in staat om de mediareputatie met gerichte standpunten en argumenten te beschermen.

Media Info Groep kan in tijden van crisis dagelijks een samenvatting van de (massale) berichtgeving maken, waarbij via een risico-analyse inzichtelijk wordt gemaakt welke gevaren er op de loer liggen als het gaat om de media-aandacht en -reputatie.

Weten wat er over je geschreven wordt?
wij vertellen het je

Laat je gegevens achter om teruggebeld te worden. We doen je graag een aanbod dat aansluit bij jouw informatiebehoefte.

15 + 5 =