Kwalitatieve analyse
Onze media-analisten zijn gespecialiseerd in het inzichtelijk maken van de mediapositie van organisaties. Hoe media, journalisten, X-ers (voorheen Twitteraars) en bloggers over een organisatie berichten maken wij inzichtelijk in kwalitatieve analyses op maat.
Meer verdieping
Waar een kwantitatieve analyse en basaal inzicht in de mediapositie van een organisatie, biedt een kwalitatieve analyse diepgaandere inzichten over hoe nieuws zich vormt, verspreidt en ontwikkelt, en welke impact het heeft op de verschillende doelgroepen.
Bij kwalitatief onderzoek verdiepen wij ons in de berichtgeving over een organisatie en/of over voor de organisatie belangrijke onderwerpen. Onze specialisten nemen het nieuws door en ontleden de berichtgeving op grond van thema’s, reputatiedimensies, teneur, steun en kritiek, succes en falen, actoren/stakeholders, citatie, nieuwssoort, nieuwslocatie, kernwaarden en –boodschappen etc. Hiervoor maken wij gebruik van een op maat gemaakte onderzoeksopzet, zoekopdracht (query), codingframe en concreet geformuleerde onderzoeksvragen.
Bij kwalitatief onderzoek maken we onderscheid tussen issuemanagement, crisismanagement, mediarelatiemanagement, benchmarkonderzoek, campagnemanagement en framingonderzoek.
De onderzoeksresultaten presenteren wij in een overzichtelijke opmaak met grafische weergaven voorzien van tekstuele duiding. Uiteraard kan de inrichting en frequentie van de rapportages geheel op de wensen van de klant worden afgestemd.
Analyse op maat nodig?
wij verzorgen het voor je
Laat je gegevens achter om teruggebeld te worden. We doen je graag een aanbod dat aansluit bij jouw informatiebehoefte.