Campagne onderzoek

Een campagne onderzoek starten? Dat begint bij Media Info Groep. Je kunt veel meer informatie halen uit je tracking-onderzoek wanneer je jouw media-aandacht tegen de impact afzet. De impact van je marketingcampagne is namelijk essentieel voor je verdere strategieën. Onze analisten geven je een gedetailleerd inzicht in de timing en de reacties van pers en publiek op jouw boodschap.

Waarom een campagne onderzoek?

Een campagne onderzoek laten uitvoeren is essentieel voor het voortdurende succes van je bedrijf. Hiermee kan je effectief meten hoe de campagne binnenkomt bij je doelgroep, welke acties ze hierdoor ondernemen en wanneer ze precies over je campagne spreken. Je leert hierdoor dus aan welke knoppen je nog moet draaien en hoe je dit het beste kunt doen.

Een campagne onderzoek is net zo essentieel aan de beginfase als na de lancering. Het geeft je vervolgens duidelijke inzichten in de te nemen stappen om ervoor te zorgen dat je investering zo veel mogelijk oplevert.

 

Welke inzichten krijg je?

Er rollen vaak allerlei inzichten uit een campagne onderzoek. Hierdoor krijg je betere inzichten die je kunnen helpen bij het behalen van een beter resultaat. Je komt erachter welk effect het onderzoek heeft op je merk en welk gedrag hieruit voortvloeit, maar ook hoe de doelgroep de campagne beleefd. Het is daarin tevens een belangrijk middel om de impact van je marketingcampagne te meten en te kijken waar er nog kansen liggen om er zo voor te zorgen dat je merk nog sneller groeit.

Al deze inzichten geven je een gedetailleerde kijk op je naamsbekendheid, je bereik, je imago en natuurlijk de mate van waardering door je doelgroep.

 

Impact marketingcampagne meten

Om tot al deze inzichten te komen wil je de impact van een campagne meten. Media Info Groep heeft veel ervaring in het meten van campagnes middels effectieve tools die een gedetailleerd overzicht bieden van de vorderingen omtrent jouw merk. Dit is essentieel om je bedrijf/merk dynamisch te houden en te voorkomen dat je door een statische rol aan te nemen belangrijke kansen misloopt.

We zullen de impact van campagnes meten aan de hand van een kwantitatief- én kwalitatief onderzoek, waaruit de hoe(vaak), wie, wat, waar en wanneer voortvloeit. Vanuit deze analyse kunnen we bijvoorbeeld constateren dat adverteren middels radiocommercials een beter effect heeft op de overwegingsbereidheid, maar dat social media (influencing) de voorkeursintentie beter beïnvloedt.

 

Timing is alles bij campagne onderzoek

Wanneer je door een marktonderzoeksbureau tracking-onderzoek laat uitvoeren naar de impact van een campagne op een specifieke doelgroep, dan projecteren wij onze cijfers graag op deze uitkomsten. Daarmee krijg je een gedetailleerd inzicht in de timing en de reacties van pers en publiek op de boodschap die je wil overbrengen. Zo kan het beschikbare budget effectiever ingezet worden, campagnes beter gepland worden en stelt het je in staat om woordvoering en communicatie daar beter op af te stemmen.

De onderzoeksresultaten presenteren wij in een rapport, voorzien van overzichtelijke opmaak met grafische weergaven en tekstuele duiding. Uiteraard kan de inrichting en frequentie van de rapportages geheel op jouw wensen worden afgestemd.

 

Kwalitatief of kwantitatief?

Om inzichtelijk te krijgen wie, wanneer, waar in het nieuws komt voeren wij een kwantitatieve campagne analyse uit. Dit kan een belangrijk onderdeel zijn van je campagne onderzoek. Hierbij verzamelen we allerlei data in diverse gedetailleerde grafieken en tabellen waardoor we inzicht krijgen in je mediapositie. Het is dus een cijfermatig onderzoek die uitsluitsel geeft over het verloop van diverse berichtgevingen en om te kijken welke investeringen welk effect hebben gehad.

Om erachter te komen hoe de berichtgeving bij de doelgroep terecht is gekomen en wat men precies over je organisatie te zeggen heeft, doen we een kwalitatieve campagne analyse. Onze specialisten geven je inzicht in reputatiedimensies, teneur, succes, falen, citatie, nieuwssoort, kernwaarden, boodschappen en nog veel meer. Het is een uitgebreide analyse die meer verdieping geeft aan je inzichten, waardoor je veel doelgerichter en efficiënter campagnes kunt aanpassen.

 

Ook een campagne onderzoek starten? Schakel ons in!

Direct weten welke impact jouw campagne heeft op de doelgroep(en)? Laat onze specialisten je helpen met een doeltreffend campagne onderzoek. Neem contact op met 036-5495550 of mail naar info@mediainfogroep.nl en wij komen spoedig met een reactie.

een professionele media analyse nodig?
onze analisten staan voor je klaar

Laat je gegevens achter om teruggebeld te worden. We doen je graag een aanbod dat aansluit bij jouw informatiebehoefte.

3 + 14 =