Elke maand vragen we één van onze klanten naar hoe zij onze diensten inzetten. Dit doen wij aan de hand van drie vaste vragen. Deze keer namen we contact op met Susanne Gribnau van 2Twintig. 

Wie zijn jullie en wat doen jullie?

Wij zijn een full service PR bureau, gevestigd in de grootste havenstad van Nederland met de bijhorende Rotterdamse mentaliteit. Wij geloven dat je met PR een merkreputatie kunt bouwen en onderhouden. Al bijna 15 jaar werken we voor uiteenlopende klanten aan geloofwaardigheid en talkability, de voorwaarden voor een sterk merk. Zonder poeha en met de mouwen opgestroopt. Vraagstukken van onze opdrachtgevers hebben dan ook allemaal een reputatie-aspect in zich en variëren van het genereren van zichtbaarheid voor productintroducties en crisiscommunicatie rondom recalls en reorganisaties tot influencer marketing, duurzaamheidscommunicatie-uitdagingen en advisering over internal branding. We bijten ons hier vol energie in vast en doen dat altijd met resultaat helder voor ogen.

 

Wat maakt Media Monitoring voor jullie zo onmisbaar?

Voor ons is Media Monitoring inderdaad onmisbaar. Doordat wij werken aan de reputatie van bedrijven en organisaties, moeten wij ons een beeld kunnen vormen van hun eigen reputatie, maar bijvoorbeeld ook van die van concurrenten. Dat maken wij deels op uit de diverse media. Bovendien willen wij zicht hebben op de kennis en het sentiment bij stakeholders om onze opdrachtgevers goed te kunnen adviseren. Voor veel van onze opdrachtgevers voeren wij een pro-actief persbeleid en het resultaat daarvan willen wij kunnen monitoren. Wij zetten de monitoring dan ook meestal in om een campagne gebonden project te monitoren. Voor sommige opdrachtgevers monitoren we ook op continue basis, maar helaas heeft niet iedereen daar budget voor over.

Welke gouden tip hebben jullie voor andere bedrijven om Media Monitoring op deze manier in te zetten?

Door media zorgvuldig te monitoren heb je niet alleen zicht op je eigen reputatie en rol in de media, maar ook op die van andere relevante spelers. Hierdoor kun je op korte termijn een sterk reactieve persbenadering inzetten en op lange termijn een pro-actief en strategische persbeleid voeren. Zo ben je je concurrenten steeds een stapje voor.

Susanne Gribnau,
Monitoring
2Twintig PR