Wat is product placement?

Product placement is jargon voor sluikreclame. Vaak is dit beter bekend en het betekent dat een merk subtiel in beeld komt tijdens een programma. Voorbeelden waarbij het goed zichtbaar is, zijn bijvoorbeeld The Voice of Holland waarbij een duidelijke samenwerking met onder andere Lidl en Samsung naar voren komen. Bij product placement wordt een product of merk niet direct gepromoot, maar ingezet als zogenaamde sluikreclame. Bijvoorbeeld door de telefoons die in een programma worden gebruikt zonder expliciet genoemd te worden. Doordat het niet duidelijk benoemd wordt, maar wel getoond, wordt het toch gezien door de kijker en als minder opdringerig ervaren. Daarnaast ben je als merk on top of mind bij de kijker. Hoe die product placement precies in zijn werk gaat leggen we graag uit.

 

Wanneer is product placement interessant voor een merk?

Niet voor alle merken is het altijd interessant om te werken met product placement. Het is met name interessant wanneer een merk al naam heeft gemaakt en niet meer direct uitgelegd hoeft te worden. Zo geniet een merk met name van de herkenning en is het voor de kijkers niet meer onbekend. Dit zorgt ervoor dat de zichtbaarheid van je merk groter wordt. Het inzetten van product placement kan dus veel voordelen bieden voor je merk.  Om te kijken of het inzetten van product placement daadwerkelijk impact heeft gehad, dien je product placement monitoring in te zetten. Dit is precies waar Media Info Groep jouw merk mee van dienst kan zijn!

 

Product placement monitoring geeft inzicht

Meten is weten. Hierom is het ontzettend belangrijk om inzicht te verkrijgen in de gegevens rondom product placement. Een manier om dit te doen is door gebruik te maken van product placement monitoring. Hierbij worden er namelijk allerlei gegevens met betrekking tot de product placement verzameld, denk hierbij aan de zichtbaarheid van de het logo, het aantal seconde dat het product in beeld is etc. Hiermee is het mogelijk om te bekijken of het inzetten van product placement effect heeft gehad of niet.

 

Heb je nog vragen omtrent onze diensten met betrekking tot product placement monitoring? Neem dan nu vrijblijvend contact met ons op!