Deze week staat er een update van media·web op de planning. In deze update zitten een aantal fijne verbeteringen van de dashboards, waaronder grote verbeteringen in de trendgrafiek. 

Trendgrafiek

  • Uitsplitsen op: Sentiment, mediumtype, categorie, bronnen, auteurs, labels en zoekopdrachten;
  • Uitsplitsen op basis van top 5 of top 10. Of bepaal zelf welke lijnen je wil tonen;
  • Interval zelf bepalen. Moet de grafiek worden weergegeven in stappen van dagen, weken, maanden, kwartalen of jaren? Of laat media·web zelf de meest optimale interval kiezen.

Sentiment

– Alle staafdiagrammen in de mediumtype-, categorie-, bronnen-, auteurs-, labels-, en zoekopdrachtenwidget kun je uitsplitsen op sentiment;
– Sentiment is op meerdere artikelen tegelijkertijd aanpasbaar;
– Bij het aanpassen van het sentiment wordt ook direct een nieuwe pr-waarde berekend.

 Bronnenwidget

– Maak een lijstje met een mediumtype, zo kun je twee bronnenwidgets naast elkaar zetten met verschillende mediumtypes (bijvorbeeld een top 10 web en een top 10 print).

Volgende update

In de volgende update bouwen we aan het delen van dashboards (bijvoorbeeld met stakeholders die geen media·web gebruiken). Wil je hierover meedenken? Neem dan contact met onze projectmanager Fenno van der Velden op.