Mediarelatiemanagement is in het snel veranderende medialandschap belangrijker dan ooit. Het bijhouden van goede media relaties en persvoorlichting is daar een belangrijke schakel in. Media analyse helpt je in kaart te brengen welke media nog meer kunnen bijdragen aan het verbeteren van je mediapositie.
Doelgerichte persrelaties
Een goede verstandhouding met de media is van essentieel belang bij het bewaken van de mediareputatie van een onderneming. Wij geven inzicht in welke media nog meer kunnen bijdragen aan de mediapositie van je organisatie. Goede contacten met journalisten en andere cruciale persrelaties geven niet alleen een platform voor de eigen standpunten, maar bieden ook de gelegenheid om de media als bondgenoot tegemoet te treden, bijvoorbeeld in tijden van crisis.
Daarnaast kunnen wij ook de persberichten die door uw organisatie worden verzonden volgen, zodat u kunt zien in welke mate de door u uitgestuurde boodschap wordt overgenomen in de media en door uw persrelaties, en of het persbericht alle doelgroepen bereikt. Hierbij kijken wij niet alleen naar welke media gebruik maken van uw persberichten, maar kunnen wij ook kijken op welke wijze de journalisten dit doen.
Mediarelaties in tijden van crisis
Goede media relaties zijn niet alleen belangrijk in het algemeen, maar komen juist extra tot zijn recht in tijden van crisis. Als je bijvoorbeeld met je verhaal naar buiten wil komen met wat er echt gebeurd is, dan is dat makkelijker om te doen bij iemand met een journalist met wie je een goede relatie hebt opgebouwd dan met onbekenden. Goede mediarelaties zorgen voor flexibiliteit en korte communicatielijnen met de pers in tijden van crisis.
Heb je vragen of interesse in onze mediarelaties en persvoorlichting services? Neem dan gerust contact op!