Onlangs zijn we weer begonnen met het versturen van de jaaranalyses over 2018. Een mooi moment om eens terug te blikken op het afgelopen jaar. Kwam mijn merk of organisatie in het nieuws? En bovendien: wat hebben mijn communicatie-inspanningen eigenlijk opgeleverd? We nemen de 5 belangrijkste onderdelen daarom in dit artikel met je door.

Volume:
Met het volume laten we zien hoeveel berichten de media over onder anderen mijn merk of organisatie hebben geplaatst. Wanneer waren er pieken in de media-aandacht die ik genereerden en op welk moment was het rustiger?

jaaranalyse voorbeeld 1
Een voorbeeld uit de jaaranalyse

Advertentiewaarde en bereik:
Eén van de belangrijkste onderdelen van de jaaranalyse is de mediawaarde van jouw merk of organisatie. Wat is de waarde van alle exposure die je online en offline hebt gehad? Wat is het bereik? Goed om te weten, daarom plaatsen we deze waarden prominent in de jaaranalyse.

Top 10 bronnen per mediumtype:
Wat is het fijn om te weten welke bronnen de meeste media-aandacht voor jouw merk of organisatie genereren! Daarom zetten we van zowel print als online de tien grootste bronnen op een rijtje. Uiteraard met een handige statistieken.

voorbeeld jaaranalyse
Voorbeeld: de top 10 meest voorkomende bronnen

Verloop van berichtgeving per maand:
De berichtgeving per maand geeft een goed overzicht welke berichten wanneer werden opgepikt in de media. Zo zie je in een oogopslag wanneer je de meeste aandacht in de media genereerde en welke periodes rustig(er) waren.

Gepercenteerde cumulatieven:
Als laatste vind je ook een overzicht van de verdeling van alle waardes ten opzichte van elkaar. Kwam je veel op print in de media? Of ligt de focus juist op web?

Meer weten over de jaaranalyse? Of wil je wellicht een analyse gekoppeld aan een evenement of een andere periode? Neem gerust contact met ons op.