Wat is een benchmarkonderzoek?
Een benchmark onderzoek is het vergelijken van het eigen bedrijf met concurrenten en andere vergelijkbare organisaties. Met benchmarking wordt gezocht naar een referentiepunt, van waaruit gestructureerd de verschillende partijen vergeleken kunnen worden. Media Info Groep is gespecialiseerd in het uitvoeren van een mediabenchmarkonderzoek. Wij kijken hoe jouw media-aandacht zich verhoudt tot die van de concurrenten en de branche of markt als zijn geheel.
Benchmarkonderzoek
Blijf de concurrentie voor met hulp van Media Info Groep. Wij kijken hoeveel media-aandacht er is voor de gehele markt. Daarnaast kijken we hoe deze aandacht verdeeld wordt over de deelnemende organisaties. Voor elke organisatie wordt gekeken welke mediapositie en -reputatie zij innemen. Verder besteden wij aandacht aan de wijze waarop de organisaties het nieuws halen. Onze media-analisten verzorgen professionele rapportages zodat je met een gedegen onderbouwing de resultaten van je inspanningen kunt delen en de budgetten kunt verantwoorden.
Voordelen van Benchmarkonderzoek
Een benchmarkonderzoek geeft inzicht op welke manier een bedrijf zich kan profileren en onderscheiden ten opzichte van de concurrentie. Je krijgt een duidelijk inzicht in wat je sterke en zwakke punten zijn, welke groeimogelijkheden er zijn, maar ook welke bedreigingen er zijn op de markt. De reportages gemaakt door de media analisten van Media Info Groep brengen je in staat om je mediastrategie aan te passen en beter te profiteren van de marktpositie van je bedrijf.
Heb je vragen over benchmarkonderzoek of hier interesse in? Neem dan contact met ons op.