Als Almeers bedrijf juicht Media Info Groep natuurlijk voor Almere City FC. Directeur Mark Reisz en commercieel manager Arnoud van der Valk zetten onlangs hun handtekening onder de samenwerkingsovereenkomst voor het nieuwe seizoen.

Een seizoen waarin vele ogen gericht zullen zijn op Almere City, nadat zij afgelopen seizoen op het laatste moment naast de promotie naar de Eredivisie grepen. Met de eerste wedstrijden van het seizoen claimde Almere City al weer snel de eerste plek op de ranglijst. Dit levert uiteraard de nodige media-aandacht op. En dat is een vakgebied waar Media Info Groep graag ook dit jaar zijn expertise voor inzet.

360° media monitoring
Om inzicht te krijgen in hoe er in de media wordt bericht over de club en zijn spelers maakt Almere City gebruik van een uitgebreid media monitoringpakket. Naast de artikelen uit kranten, tijdschriften, online nieuwssites en blogs worden voor hen ook fragmenten uit radio- en televisieprogramma’s verzameld. Om te weten wat er speelt rondom de wedstrijden, worden social media ook nauwlettend in de gaten gehouden.

Logoherkenning
Voor de verantwoording aan de hoofdsponsors van Almere City is het daarnaast ook belangrijk hoe de merken genoemd worden in relatie tot de club. Naast media monitoring op keywords wordt hiervoor sinds kort ook logo monitoring ingezet. Hiermee kan de club zijn sponsors op een unieke manier inzicht bieden in wat hun sponsoring heeft opgeleverd aan mediawaarde, compleet met fragmenten van de tv-uitzending en de Logo Visibility Score, die aangeeft hoe prominent het logo in beeld was en de tijdsduur dat het logo werd vertoond.