Elke maand vragen we één van onze klanten naar de manier waarop zij onze diensten inzetten. Dit doen wij aan de hand van drie vaste vragen. Deze keer namen we contact op met Raïsa Mertens van DACHSER.

Wie zijn jullie en wat doen jullie?

“DACHSER is een logistiek dienstverlener opgericht in 1930 en anno 2021 nog steeds een familiebedrijf. Wij bieden klanten wereldwijde logistieke diensten zoals wegtransport, lucht- en zeevracht, warehousing en op maat gemaakte logistieke oplossingen voor de gehele supply chain. DACHSER wordt wereldwijd in 44 landen vertegenwoordigd met bijna 400 eigen vestigingen en 31.000 medewerkers.

Sinds 1975 is DACHSER actief in Nederland en heeft vestigingen in Waddinxveen (Logistics Center Rotterdam), Zevenaar (Logistics Center Zevenaar), Schiphol en Maastricht met ongeveer 500 werknemers.”

 

Wat maakt Media Monitoring voor jullie zo onmisbaar?

“DACHSER verschijnt regelmatig in verschillende media. Uiteraard willen we hiervan op de hoogte worden gebracht en willen we dit kunnen monitoren. Het is voor ons niet haalbaar dit dagelijks zelf bij te houden, daarom hebben we een samenwerking opgezet met Media Info Groep. Zij maken het voor ons wél mogelijk te monitoren waar en hoe vaak wij genoemd worden in de media.”

 

Welke gouden tip hebben jullie voor andere bedrijven om Media Monitoring op deze manier in te zetten?

“Door de publicaties te monitoren ben je altijd op de hoogte van wat er over je bedrijf wordt gezegd en kun je hier snel op anticiperen en inspelen. Daarnaast is het interessant om te zien welk bereik een publicatie heeft en welke PR-waarde hier aan hangt.”

Raïsa Mertens,
Team Leader Communications
DACHSER