Elke maand vragen we één van onze klanten naar de manier waarop zij onze diensten inzetten. Deze keer interviewden we Maurice Chattelin en Rian van den Hout van de HAN University of Applied Sciences (HAN)

Bijdragen aan de gewenste reputatie van de HAN University of Applied Sciences
Als woordvoerders maken Rian van den Hout en Maurice Chattelin onderdeel uit van de stafafdeling Marketing & Communicatie die direct onder het College van Bestuur van de van de HAN University of Applied Sciences (HAN) valt. “Als woordvoerders staan we in dagelijks contact met de media waarbij we naast het beantwoorden van persvragen, steeds meer de mooie verhalen van de HAN via de media onder de aandacht proberen te brengen van een groot publiek. Op die manier proberen wij een steentje bij te dragen aan de gewenste reputatie van de HAN.”

Meerwaarde
“In 2021 hebben we het persbeleid van de HAN aangescherpt. Van een meer reactieve benadering zijn we overgestapt naar een meer proactieve benadering.  Daar hoorde ook bij dat we onze mediaperformance beter gingen monitoren. We hadden al een contract bij de Media Info Groep, maar maakte daar (te) weinig gebruik van. Het vernieuwde media·web stelt ons in staat waardevolle rapportages te maken, waardoor we onze meerwaarde voor de organisatie beter te kunnen aantonen.”

Snel schakelen
“We zijn nog op zoek naar een nog betere integratie met de data van onze social media monitoring.  Dat zijn nu nog gescheiden systemen. Maar de gesprekken hierover lopen inmiddels. Sowieso loopt de samenwerking soepel en vlot. Onze contactpersoon Manon Bonnier schakelt snel en denkt met ons mee. Als we vragen hebben beleggen we soms een meeting waarbij ook vaak de experts aansluiten zodat er meteen zaken gedaan kunnen worden. Dat werkt daardoor snel, effectief en prettig.”

Nieuwsbrief is schot in de roos
“De introductie van de nieuwsbrief voor ons CvB, de directeuren van de academies en communicatiecollega’s is een schot in de roos. Met een wekelijkse ‘HAN in de media-mail’ ontvangen zij een overzicht hoe de HAN in de media is verschenen. Naast dat het informatief is draagt het naar onze overtuiging ook bij aan de trots op de organisatie.”

Stap voor stap
“Onze tip voor andere organisaties is om de mogelijkheden van de tool stap voor stap te ontdekken. De tool biedt vele mogelijkheden en door deze stap voor stap te ontdekken word de meerwaarde ervan alleen maar groter. “

 

 

Maurice Chattelin ,
Woordvoerder
HAN

Rian van den Hout
Communicatieadviseur 
HAN