“Maatwerk is kracht!”

Gepubliceerd op jul 01, 2019

Elke maand spreken we één van onze klanten over hoe zij onze diensten inzetten. Dit doen we aan de hand van drie vaste vragen. Deze keer spraken we met Hella Rijpkema van Kiwa Technology.

Wie zijn jullie en wat doen jullie?
“Kiwa Technology wil een partner zijn voor al haar relaties, gebaseerd op onze uitgebreide kennis en ervaring, oorspronkelijk opgebouwd in de gasindustrie en later uitgebreid naar de gehele energie- en watersector. Met ons motto ‘Trust-Quality-Progress’ drukken we uit dat we langdurige relaties willen opbouwen op basis van gelijkwaardigheid, relaties die bijdragen aan het verbeteren van organisaties, producten, diensten, managementsystemen en medewerkers.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat bij ons hoog in het vaandel, niet alleen vanwege de aard van onze dienstverlening. Ons motto ‘Trust-Quality-Progress’ benadrukt dat wij bedrijven en organisaties echt vooruit willen helpen. U heeft de ambitie, wij hebben de kennis om in partnerschap vooruitgang te boeken.”

Hoe gebruiken jullie mediamonitoring?
“Mediamonitoring gebruiken wij voor twee projecten die Kiwa Technology uitvoert: aardgasincidenten in Nederland en electra-ongevallen achter de huishoudelijke kWh-meter in Nederland. Daarbij maken we gebruik van het feit dat fraude en hennepplantages uitgesloten kunnen worden. De monitoring gebruiken we naast eigen registraties uit relatienetwerken en directe meldingen via onze ongevallenwachtdienst. Voor diverse partijen voeren wij technisch onderzoek op locatie uit.

Wij bundelen onze gegevens per jaar en verzorgen specifieke jaarstatistieken. Voor aardgasincidenten hebben we gegevens vanaf de jaren 50 en sinds de jaren 90 maken we gebruik van de voorganger van mediamonitoring, de zogenaamde knipseldienst. Voor electra verzamelen we deze gegevens vanaf 2014.”

Welke gouden tip hebben jullie voor andere bedrijven om Media Monitoring op deze manier in te zetten?
“Wij hebben niet direct een gouden tip, immers ieder bedrijf zal zelf een keuze maken op welke wijze deze monitoring ingezet kan worden. Dit is wellicht de gouden tip: maatwerk is de kracht.”

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.