Voor het eerst een gastcolumn. Het spits wordt afgebeten door Jeroen Goeman Borgesius. Jeroen is oprichter van PR-Dashboard en ontwikkelaar van PR-software zoals De Perslijst. Als oud-journalist en PR-man weet hij als geen ander hoe je de media kunt boeien.
“Voor de communicatiewereld is duidelijk nog steeds niets belangrijker en invloedrijker dan een goed persbericht. 94% van de journalisten gaf in het grote Pers- en PR-onderzoek 2022 aan dat zij inspiratie putten uit persberichten.
Natuurlijk niet alleen uit persberichten, maar geen enkele externe bron scoorde zo hoog. Eigen onderzoek en eigen bronnen waar men al lang mee werkt zijn ook heel belangrijk en werden zeker betrouwbaarder geacht, maar het persbericht is nog altijd springlevend.
Maar, zorg er wel voor dat je perslijst goed op orde is. 77% van de deelnemende journalisten liet weten dat zij regelmatig persberichten ontvangen die totaal niet interessant zijn. Meestal komt dat omdat het onderwerp van het persbericht niet aansluit bij de specialiteit van de journalist.
Er wordt binnen de journalistiek regelmatig van redactie gewisseld en de man of vrouw die eerst op economie zat, kan zomaar verhuizen naar de redactie duurzaamheid. Hou je die wisselingen niet bij, dan sla je de plank flink mis en voor je het weet meldt iemand zich af en mag je die journalist van de anti-spamwet niet meer emailen.
Hou je lijsten dus goed bij, of laat het door ons doen. Lang leve het persbericht!“
Wat is PR-Dashboard?
PR-Dashboard biedt de mogelijkheid om je persberichten eenvoudig te verspreiden onder journalisten influencers en online media. Hun slimme software- en internetoplossingen zorgen ervoor dat jij als pr-professional efficiënter werkt en dus veel tijd bespaart. Door onze samenwerking kun je met één klik een via PR-Dashboard verzonden persbericht automatisch door ons laten monitoren.
Meer info: www.pr-dashboard.nl