Elke maand vragen we één van onze klanten naar de manier waarop zij onze diensten inzetten. Dit doen wij aan de hand van drie vaste vragen. Deze keer namen we contact op met Stefan Wilten van NewsLab. 

Wie zijn jullie en wat doen jullie?

“NewsLab is een creatief pr-bureau voor Corporate-, Brand pr en contentmarketing. Ons team bestaat uit ervaren seniors en jong pr-talent. Een mooie mix van mensen met uiteenlopende vaardigheden in strategie, creatie, tekst, mediarelaties, influencer marketing en digital pr. We vertellen zo de verhalen voor veel mooie merken, zoals ABN AMRO, Klarna, De Hypotheker, Staatsloterij, Kruidvat, Jumbo, Brooks en CenterParcs. Via mediarelaties, video content, influencer samenwerkingen of andere middelen die passen bij het verhaal en de doelgroep. Zo werken we dagelijks met veel passie aan de zichtbaarheid, reputatie en doelstellingen van onze klanten.”

Wat maakt Media Monitoring voor jullie zo onmisbaar?

“Uiteraard is het als pr-bureau belangrijk om onze klanten te kunnen laten zien wat onze inspanningen voor resultaat in de media hebben opgeleverd, in termen van volume, bereik, mediawaarde en sentiment. Echter is mediamonitoring bij ons veel meer dan dat. Afgelopen jaren hebben we met ons team flinke stappen gezet in het verbreden van onze media-analyses. We zijn rapportages gaan schrijven waarin we niet alleen analyseren hoe vaak en waar de klant is verschenen, maar verbinden er ook actionable insights aan. Zo geven we onze klanten – op basis van eerdere berichtgeving in media – suggesties waar kansen en bedreigingen liggen en hoe zij in de toekomst nog beter kunnen voldoen aan hun communicatiedoelstellingen. Zo verbinden we de kwantitatieve analyse met een kwalitatief en concreet communicatieadvies, en kunnen we onze klanten nog beter helpen om hun verhaal te vertellen.”

Welke gouden tip hebben jullie voor andere bedrijven om Media Monitoring op deze manier in te zetten?

“Gebruik mediamonitoring niet alleen maar om resultaten uit het verleden te controleren, maar ook om inzichten te verkrijgen voor nieuwe resultaten in de toekomst!”

Stefan Wilten
PR-adviseur
NewsLab