Elke maand vragen we één van onze klanten naar de manier waarop zij onze diensten inzetten. Dit doen wij aan de hand van drie vaste vragen. Deze keer namen we contact op met Kirsten van Wijk van MissPublicity. 

Wie zijn jullie en wat doen jullie?

MissPublicity is een full service Marketing & PR bureau. Zichtbaarheid, dat is wat wij creëren. In media, door influencers of op blogs. Wij geven het verhaal achter het merk een podium en daarmee hebben we sinds 2003 ervaring. In die jaren hebben we verschillende tools ontwikkeld om pers en publiek te informeren, denk aan het opstellen van persberichten, het bedenken van PR strategieën, het organiseren van pers events, het toepassen van influencermarketing en het aangaan van samenwerkingen met mediapartners.

Wat maakt Media Monitoring voor jullie zo onmisbaar?

Media Monitoring maakt de diensten die wij bieden zichtbaar voor onze klanten. We onderhouden dagelijks contact met media om onze klanten een podium te geven. Maar van de PR activiteiten zoals het mail- en belcontact met media zien onze klanten weinig. Uiteindelijk is de publicatie in een magazine, dagblad of op een onlineplatform het eindproduct van onze diensten en een belangrijk bewijs naar onze klanten toe. En zonder dit bewijs kunnen we geen goede bijsturing of evaluatie aan onze klanten bieden.

Welke gouden tip hebben jullie voor andere bedrijven om Media Monitoring op deze manier in te zetten?

Media Monitoring draagt niet alleen bij om de zichtbaarheid van je merk of product in media te monitoren. Maar ook om te kijken wat er speelt en eventueel de dialoog met media of journalist aan te gaan. Heb je bijvoorbeeld als restaurant een slechte recensie, kan je hierop inspelen door bijvoorbeeld het toch anders te gaan doen in je zaak. Maar merk je bijvoorbeeld op dat je als merk of dienst vaak terug komt in een bepaalde rubriek is het wellicht goed om net iets meer te doen voor de journalist achter het stuk.

Kirsten van Wijk,
PR Consultant
MissPublicity