“Elke maand vragen we één van onze klanten naar de manier waarop zij onze diensten inzetten. Dit doen wij aan de hand van drie vaste vragen. Deze keer namen we contact op met Perry Hendriks, manager Marketing, Media & Communicatie bij Almere City FC.

Wie zijn jullie en wat doen jullie?

“Wij zijn Almere City FC, de enige betaald voetbalclub van Flevoland. Almere City FC komt uit in de Keuken Kampioen Divisie en heeft de ambitie om met een vijfjarenplan (gestart in 2016) uiteindelijk een aantal doelstellingen te realiseren. De grootste doelstelling is om te promoveren naar de Eredivisie. Door met dashboarding op twintig doelstellingen elk jaar een beetje beter te scoren, geloven wij uiteindelijk dat deze hoofddoelstelling te realiseren is.”

Hoe gebruiken jullie Media Monitoring?

“Wij gebruiken de app om te kijken hoe wij in het nieuws zijn. Veel lokale media houden wij zelf al in de gaten, maar wij gaan er prat op om het sentiment rond de club goed te meten. De tools van Media Info Groep zijn hierbij van groot belang: het geeft inzichten hoe Almere City FC buiten de eigen stadsgrenzen wordt beleefd. Dat helpt ons bij het aanscherpen en bijsturen van ons imago. De hoofdrapportage gebruiken wij maandelijks in onze dashboarding, waarmee de club gemonitord wordt.”

 

Welke gouden tip hebben jullie voor andere bedrijven om Media Monitoring op deze manier in te zetten?

“Het is heel makkelijk om het blokje media over te slaan. Maar wie de media monitort en daar elke dag bij een kop koffie een kwartiertje voor uittrekt, komt met gouden inzichten en ideeën om het op korte en langetermijn beter te doen. Bovendien is het een mooie tool om de interne organisatie op de hoogte te houden van wat er in de omgeving speelt.”


Perry Hendriks
Manager Marketing, Media & Communicatie 
Almere City FC