“Gouden inzichten en ideeën!”

Gepubliceerd op dec 01, 2019
Media Monitoring Almere City FC

Elke maand vragen we één van onze klanten hoe zij onze diensten inzetten. Dit doen we aan de hand van drie vaste vragen. Deze keer spraken we met Perry Hendriks, manager Marketing, Media & Communicatie bij Almere City FC.

Wie zijn jullie en wat doen jullie?
“Wij zijn Almere City FC, de enige betaald voetbalclub van Flevoland. Almere City FC komt uit in de Keuken Kampioen Divisie en heeft de ambitie om met een vijfjarenplan (gestart in 2016) een aantal doelstellingen te realiseren. De grootste doelstelling is promotie naar de Eredivisie. Door met dashboarding op twintig doelstellingen elk jaar een beetje beter te scoren, geloven wij dat deze hoofddoelstelling uiteindelijk haalbaar is.”

Hoe gebruiken jullie mediamonitoring?
“Wij gebruiken de app om te zien hoe wij in het nieuws verschijnen. Veel lokale media houden wij zelf al in de gaten, maar wij vinden het belangrijk om het sentiment rond de club goed te meten. De tools van Media Info Groep zijn hierbij van groot belang: ze geven inzicht in hoe Almere City FC buiten de eigen stadsgrenzen wordt beleefd. Dat helpt ons om ons imago aan te scherpen en bij te sturen. De hoofdrapportage gebruiken wij maandelijks in onze dashboarding, waarmee de club continu wordt gemonitord.”

Welke gouden tip hebben jullie voor andere bedrijven om mediamonitoring op deze manier in te zetten?
“Het is heel makkelijk om het blokje media over te slaan. Maar wie de media monitort en daar elke dag bij een kop koffie een kwartiertje voor uittrekt, komt met gouden inzichten en ideeën om het op de korte én lange termijn beter te doen. Bovendien is het een mooie tool om de interne organisatie op de hoogte te houden van wat er in de omgeving speelt.”

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.