Bij het sturen van een persbericht gaat het er niet om wat jij wilt vertellen. Hoe leuk je verhaal ook is, hoe bijzonder het product ook mag zijn of hoe revolutionair het idee dat je wilt vertellen.
Dat was toen je je persbericht schreef…
Nu moet je het gaan versturen aan de pers, aan geïnteresseerde journalisten en dat opstellen van een verzendlijst is iets heel anders.
Wanneer je net een nieuw huis hebt gekocht, zwanger bent geworden of mee gaat doen aan de marathon van New York ga je dat ook niet aan iedereen vertellen. Elk verhaal heeft zijn eigen publiek, alhoewel jij ze alle drie super interessant vindt.
Het voordeel met uitgebreid aan je puberkind vertellen over je deelname aan de marathon van New York is dat die gewoon het geluid van de koptelefoon iets harder zet en wacht tot het onderwerp zakgeld aan bod komt.
Stuur je je persbericht aan de verkeerde journalist, dan meldt die zich af en mag je nooit meer emailen. Dus….leer denken als een journalist. Ga op zijn/haar stoel zitten en bedenk je of je dat persbericht zou willen ontvangen dat je gaat sturen.
Opeens wordt je verzendlijst een stuk korter, maar wel veel beter. En je zult zien dat je steeds minder afmeldingen krijgt. Dit onderwerp en nog een paar anderen komt uitgebreid aan bod tijdens mijn PR-Bootcamp bij Media Info Groep op 24 oktober.
Wat is PR-Dashboard?
PR-Dashboard biedt de mogelijkheid om je persberichten eenvoudig te verspreiden onder journalisten influencers en online media. Hun slimme software- en internetoplossingen zorgen ervoor dat jij als pr-professional efficiënter werkt en dus veel tijd bespaart. Door onze samenwerking kun je met één klik een via PR-Dashboard verzonden persbericht automatisch door ons laten monitoren.
Meer info: www.pr-dashboard.nl