Wij volgen en analyseren álle mediabronnen: van online en print nieuws tot social media, radio en tv. Zo heb jij altijd inzicht in wat er lokaal én internationaal speelt. Onze media-analyses bieden zowel heldere cijfers als diepgaande duiding; precies wat je nodig hebt voor sterke communicatie en strategie.
We onderscheiden bij media-analyse twee aanpakken: kwantitatief en kwalitatief.
Hoewel beide onderzoeksvormen elkaar uitstekend aanvullen, zit het belangrijkste onderscheid tussen meten en duiden:
Kwantitatieve analyse levert je vooral snelheid, overzicht en concrete cijfers die je actiematig ondersteunen. Kwalitatieve analyse is vaak tijdsintensiever, maar biedt verdieping en inzicht voor lange termijn beslissingen, issue- en reputatiemanagement.
Of je nu aan reputatiemanagement doet, een campagne wil optimaliseren of benchmarking gebruikt om je positie tegenover concurrenten te bepalen: media-analyse vormt de basis voor datagedreven communicatie.
Wil je precies weten hoeveel, waar en wanneer je genoemd wordt? Onze kwantitatieve analyses geven inzicht in volumes, bereik, mediawaarde en je aandeel in de berichtgeving ten opzichte van concurrenten. Je ontvangt heldere rapportages die jouw zichtbaarheid en campagnesucces direct inzichtelijk maken.
Binnen de kwantitatieve analyse zijn er verschillende vormen mogelijk, zoals een benchmarkanalyse of share of voice-analyse. Hiermee vergelijk je jouw mediabereik en zichtbaarheid aan de hand van concrete cijfers met concurrenten of marktgenoten. Zo zie je in één oogopslag waar je staat binnen de branche, ontdek je nieuwe kansen en houd je de concurrentie eenvoudig in het vizier.
Wil je weten wat de toon, het sentiment of de inhoud van media-aandacht is? Onze gespecialiseerde analisten duiden het mediabeeld: welke frames zijn dominant, hoe wordt je reputatie besproken, welke kernboodschappen komen door en wat leeft er bij het publiek? Daarmee krijg je grip op imago, issues en kansen.
Al onze analyses zijn volledig afgestemd op jouw wensen en uitdagingen. Of het nu gaat om een dagelijkse update tijdens een crisis, benchmarkonderzoek, reputatiescan of diepgaande trendanalyse; wij leveren inzicht op maat, helder en direct toepasbaar.
Onze experts combineren slimme technologie met inhoudelijke duiding. Geen oppervlakkige data, maar analyses die er toe doen.
Van internationale nieuwskanalen tot lokale social media; geen relevante publicatie ontsnapt aan onze aandacht.
Direct sparren met een vaste analist die jouw organisatie en doelen kent.
Ontvang inzichten op het moment en in het format dat bij jou past.
Dagelijks verschijnen er duizenden mediaberichten, maar jij wilt alleen zien wat écht relevant is.
Met onze (handgeschreven) samenvattingen zie je direct de kern van het nieuws dat voor jouw organisatie of branche belangrijk is.
Onze analisten stellen handmatig nieuwsbrieven samen die écht relevant zijn, volledig gefilterd op wat jij wilt weten over jouw organisatie, branche of concurrenten.
Zoek je zekerheid, snelheid en diepgang bij jouw media- en reputatievraagstukken? Bij Media Info Groep ben je aan het juiste adres. Onze analisten denken proactief met je mee, signaleren kansen en risico’s en helpen je om iedere communicatiestrategie optimaal te onderbouwen.
Neem vrijblijvend contact op en ontdek wat onze Media Intelligence afdeling voor jou kan betekenen.
Ervaar het zelf: vraag direct een demo aan!
Wij denken graag met je mee. Ontdek kosteloos wat media•web voor jouw organisatie kan doen.
Demo’s zijn altijd vrijblijvend
Binnen één werkdag reactie
Boek een demo