Canon Nederland heeft, na een uitvoerige selectieprocedure, gekozen voor media monitoring organisatie Media Info Groep. Het bedrijf gaat voor Canon Nederland de print en web publicaties in alle Nederlandse media monitoren en zorgt daarmee voor meer inzicht in de impact van haar PR-activiteiten.


Canon Nederland is onderdeel van Canon Europe, dochteronderneming van Canon Inc. – wereldwijd een toonaangevende innovator en leverancier van beeldoplossingen en optische apparatuur, zoals foto- of videocamera’s, maar ook printers en medische apparatuur. Met deze samenwerking wil Canon Nederland in kaart brengen waar en hoe er over het merk wordt gepubliceerd in de media. Media Info Groep is marktleider op gebied van mediamonitoring. Naast de volledig geautomatiseerde selectie van de vermeldingen in print en web publicaties worden ook handmatige selecties gemaakt zodat ook bij de meest complexe zoekvragen een optimale kwaliteit gegarandeerd wordt.

Britt van Sprang, PR & Communications Professional IT&CG Canon Nederland: “We hebben voor Media Info Groep gekozen vanwege hun complete dekking, persoonlijke aandacht en concurrerende prijs. We kijken uit naar onze samenwerking!”

Arnoud van der Valk, Commercial Director van Media Info Groep:  ”We zijn erg blij dat we voor Canon Nederland aan de slag gaan. De combinatie van automatisering en handmatige selectie zorgt dat we de meeste relevante publicaties kunnen leveren en zo kunnen bijdragen aan een effectieve communicatie strategie voor Canon.”