Elke maand vragen we één van onze klanten naar de manier waarop zij onze diensten inzetten. Dit doen wij aan de hand van drie vaste vragen. Deze keer namen we contact op met Sally Snoeijink van Kroon op het Werk.

Wie zijn jullie en wat doen jullie?

“Kroon op het Werk is dé PR-specialist op het gebied van food & drinks. Als echte vakspecialisten met een grote liefde voor het goede culinaire leven, creëren we iedere dag nieuws en interactie.

We denken mee met onze opdrachtgevers, inspireren en beïnvloeden journalisten en social influencers. We brengen mooie producten tot leven en bouwen we aan waardevolle relaties met de media, consumenten en andere stakeholders.

Al acht jaar lang sturen wij vier keer per jaar dé Foodybox met nieuwe, bijzondere of gewoon hele lekkere voedingsproducten naar honderd geselecteerde food- en lifestylebloggers. Daarnaast gaat de waardevolle box naar vijftig culinaire en lifestyle redacties van kranten en tijdschriften.”

Wat maakt Media Monitoring voor jullie zo onmisbaar?

“Alle resultaten van de Foodybox zijn op basis van free publicity, wij hebben niet altijd even veel inzichten waar en wanneer er gepubliceerd wordt. Media Monitoring is voor ons dus onmisbaar omdat wij geen tijd hebben om dagelijks alle magazine en kranten door te spitten op zoek naar printpublicaties van onze Foodybox.

Vier keer per jaar wisselen we van zoekopdrachten zodat we ons geen zorgen hoeven te maken dat we printpublicaties missen.”

Welke gouden tip hebben jullie voor andere bedrijven om Media Monitoring op deze manier in te zetten?

“De gouden tip de wij hebben voor andere bedrijven om op deze manier Media Monitoring in te zetten is dat journalisten niet altijd letterlijk de merknaam of productnaam overnemen. Spar eens met je contactpersoon binnen Media Info Groep over verschillende soorten zoekopdrachten. Bij ons kijkt Milaino Spalburg tegenwoordig mee of wij geen zoekopdrachtcombinaties vergeten.”

Sally Snoeijink,
Projectmanager
Kroon op het Werk