Juist nu zitten we bovenop het nieuws. Het is in Mediaweb nu ook mogelijk om real-time notificaties te ontvangen op jouw zoekvraag. Handig voor wanneer je direct op nieuws wilt kunnen reageren. In dit artikel laten we zien hoe je deze instelt en welke mogelijkheden het je geeft.
Crisis-alerts
Wanneer er resultaten zijn op jouw zoekvraag, dan verzamelen we deze in een notificatiemail. Deze e-mails kun je volledig naar eigen wens instellen. Bijvoorbeeld de verzendfrequentie of de mediatypes, waarin de maximale frequentie één notificatie per uur is. Hierdoor ontvang je alle artikelen die in dat uur zijn verschenen. Maar op bepaalde momenten wil je real-time notificaties ontvangen. Hiervoor kun je de crisis-alerts gebruiken. Dit betekent dat wij jou direct hierover informeren per e-mail zodra wij een item gevonden hebben. Crisis-alerts stel je altijd in voor een bepaalde periode, dat is altijd over een specifiek onderwerp.
Instellen
Om de crisis-alerts in te stellen ga je in Mediaweb naar het menu ‘Beheer’. Links in het menu vind je de optie crisis-alerts. Wanneer je deze hebt aangeklikt kun je middels ‘Crisis-alerts toevoegen’ een nieuw alert aanmaken. Kies hierna het label waarop je de alert wilt ontvangenen de start- en einddatum. Wanneer er een belangrijke campagne in de toekomst start, kun je dus de alert alvast inplannen. Als je klaar bent kies je voor ‘Crisis-alert opslaan’. Zodra wij een item hebben gevonden die aan de voorwaarden voldoet, ontvang je direct een mailtje. In hetzelfde menu kun je middels ‘Bewerken’ de alert desgewenst weer verwijderen.