Elke maand vragen we één van onze klanten naar de manier waarop zij onze diensten inzetten. Dit doen wij aan de hand van drie vaste vragen. Deze keer namen we contact op met Jan van Helden van Singel Uitgeverijen.

Wie zijn jullie en wat doen jullie?

Singel Uitgeverijen is het overkoepelende uitgeefhuis waar zes uitgeverijen samenwerken: De Arbeiderspers, Nijgh & Van Ditmar, De Geus, Querido, Volt en Athenaeum. Ons thuis is een mooi pand in Amsterdam, waar we de mooiste, belangrijkste en meest spraakmakende boeken maken: literaire romans, poëzie, thrillers, kookboeken, kinderboeken en sportboeken. Van bekende schrijvers als Jessica Durlacher, Arthur Japin en Pieter Waterdrinker tot Yvette van Boven, Paulo Coelho en Ilja Leonard Pfeiffer. Iedere uitgeverij met een eigen karakter en geschiedenis.

 

Wat maakt Media Monitoring voor jullie zo onmisbaar?

De collega’s publiciteit en marketing zorgen ervoor dat onze boeken het leespubliek vinden dat ze verdienen, dankzij recensies, interviews, evenementen en radio-en televisie-optredens. Dankzij Media Info Groep zijn we op een overzichtelijke manier op de hoogte van de stukken die over onze boeken verschijnen. We volgen zelf het nieuws, lezen de kranten en praten veel over wat er wordt geschreven, maar op deze manier weten we zeker dat we niets missen. Een groot voordeel is dat we niet alleen zien wat er verschijnt, maar dat we de stukken ook daadwerkelijk kunnen lezen. De knipsels zijn gemakkelijk op te slaan voor ons archief en we kunnen de bestanden eenvoudig doorsturen naar iedereen die ervan op de hoogte moet zijn.

 

Welke gouden tip hebben jullie voor andere bedrijven om Media Monitoring op deze manier in te zetten?

We hebben ervoor gekozen om de Media Monitoring voor een gerichte selectie media in te zetten. Dit werkt voor ons uitstekend, omdat we zo alleen de stukken uit de kranten en bladen ontvangen die écht voor ons relevant zijn. Er is onwijs veel mogelijk en daarom goed om heel specifiek te kijken welke media je als organisatie wilt ontvangen. In goed overleg hebben we de zoektermen en media afgestemd, voor een vast maandelijks bedrag.