Nieuws uit de media

Wat zijn de belangrijkste trends en ontwikkelingen in ons vakgebied? Welke artikelen vinden wij interessant? Op deze pagina houden wij al het belangrijkste nieuws uit de media voor je bij. 

‘Geen reclame maken daagt ons creatief uit’

9-5-2020
Een open interview met Thecla Schaeffer (Tony’s Chocolonely) in Emerce, waarin ze in gaat op de wijze waarop het merk aan marketing doet.  Lees verder..

Zes TikTok-tips van Sprout!

8-5-2020 
TikTok is booming en een goede plek om je als bedrijf te tonen. Op Sprout lees je een zestal tips om het socialmediaplatform succesvol in te zetten. 
Lees verder..

Je CEO als influencer van je merk

28-4-2020
Wat hebben Steve Jobs en Elon Musk gemeen? Het zijn de grootste influencers van hun merk (geweest). Op Emerce lees je alles over Personal Branding en CEO Profiling. Erg interessant! Lees verder..

Hoe PR en storytelling effectief zijn in crisistijd.

29-4-2020
Xanne Liebregts en Sophia Heemskerk, consultants bij creatief PR-bureau Glasnost schrijven in hun column op MarketingTribune over de effectiviteit van storytelling en PR. Lees verder..

Een gouden tweede jeugd voor PR: Influencer-PR 2.0

26-4-2020
Mediadeskundige, oud-Playboy hoofdredacteur en auteur Jan Heemskerk schrijft over het belang van influencer marketing op Dutch Cowboys. Lees verder..

Coronapandemie biedt kansen voor sterke merken

28-4-2020
Op MarketingFacts vind je dit interessante artikel over wat de coronacrisis doet voor sterke merken.  Lees verder..

"Positief over tijd na corona."

22-4-2020
Een onlangs uitgevoerd onderzoek onder o.a. marketeers geeft een positief beeld over het post-coronatijdperk. Lees verder..

Het coronavaccin voor merken: creatief doen!

23-4-2020
Ruben Beijer, medeoprichter en Head of Strategy van NEEW. The Business Creative Agency schreef een interessante column over creativiteit tijdens corona. Te lezen via MarketingTribune. Lees verder..

Dit moet je weten over viral-video's.

25-4-2020
Een van de leukste vormen van PR is natuurlijk wanneer videocontent viral gaat. In dit artikel op Frankwatching lees je er alles over.  Lees verder..

Tips van 50 ondernemers.

30-3-2020
Dit artikel vonden we op Emerce. Vijftig ondernemers en marketeers schijnen hun licht op de corona-crisis. Welke kansen en mogelijkheden zien zij? Lees verder..

Blijf investeren in marketing!

29-3-2020
In Adformatie vind je dit interview met Fons van Dyck. Een gesprek waarom het wél verstandig is om te blijven investeren in marketing. Lees verder..

PR-gevolgen voor China gigantisch.

31-3-2020
En dan dit Engelse artikel in de Forbes. Over de PR-gevolgen voor China na corona. Lees verder..

Burgemeester Groningen schrijft kinderen brief.

16-3-2020
In tijden van de Coronacrisis schrijft de burgemeester een brief. Hij stelt gerust, vraagt rustig te blijven en iets te doen ‘dat anderen blij maakt’. Zie het artikel op Adformatie. Lees verder..

Advies in tijden van crisis.

18-3-2020

Het zijn roerige tijden. Marketing Tribune geeft je in deze column advies in tijden van (corona-)crisis.  Lees verder..

Wat kunnen marketeers doen in de Coronacrisis?

18-3-2020
Wat voor transformatie staat de marcom branche te wachten? En welke kansen liggen er? Dit en meer vind je in dit artikel van Frank News. Lees verder..

"Ga voor engaging content."

18-2-2020
“Een like is als een compliment van je moeder,” stelt Ashley Vinson van Facebook. “Het is goed bedoeld, maar vooral gemakkelijk en weinig zeggend.” Kim Stolk geeft haar kijk op engaging content op Frankwatching. Lees verder..

‘Jongeren zijn wantrouwend tegenover de overheid en grote merken’

18-2-2020
Melanie Bosveld, eigenaar van PR-bureau Kult & Ace, in een interview op Frank News  Lees verder..

'Nepnieuws door pr-bureau rukt op'

18-2-2020
Malafide pr-bureaus storten zich op de verspreiding van nepnieuws. Wie de opdrachtgevers van de bureaus zijn, is vaak onbekend en dat maakt de bestrijding van de berichten lastig, zegt Craig Silverman in het Financieel Dagblad. Lees verder..

Waarom marketeers liever welzijnswerkers zijn

18-2-2020
Een blog van Tadek Solarz op MarketingFacts over purpose of eigenlijk het gebrek daar aan. Lees verder..

Meer weten zonder privacy te schaden!

6-2-2020
Herman Vissia, DGA van onze ontwikkelpartner Byelex, schreef een interessant blog op Dutch Cowboys over data en privacy. Lees verder..

Nikkie laat zien hoe je crises te lijf gaat.

6-2-2020
Goede crisiscommunicatie begint in vredestijd.”, aldus Dick van Gooswilligen, directeur Crisiscommunicatie & Mediatrainingen van Sterk Werk Communicatie. Lees verder..