Nieuws uit de media

Wat zijn de belangrijkste trends en ontwikkelingen in ons vakgebied? Welke artikelen vinden wij interessant? Op deze pagina houden wij al het belangrijkste nieuws uit de media voor je bij. 

Marketing en auto-industrie

20-7-2020

Het succes van de auto-industrie is voor een groot deel toe te schrijven aan slimme automarketing. Marketing die er ook voor zorgt dat er steeds meer keuzes komen. Jos van den Bergh over het marketingeffect van de Opel Kadett in de marketing tribune. Lees verder..

'Gebruik je boerenverstand'

20-7-2020
Op de website van Quote: een stuk over de vrouwen achter MaisonPR die met een nieuw concept door de grenzen van de markt breken.  Lees verder..

Het DNA van de oudere consument

28-7-2020
Een column van marketeer, docent en schrijver Edgar Keehnen, is gespecialiseerd in seniorenmarketing. Gespecialiseerd in seniorenmarketing op MarketingTribune. Lees verder..

Hoe is het aan de overkant?

20-7-2020
Wat is de impact van corona op de marketingindustrie in Londen en hoe zien de verschillen met Nederland eruit? Drie vakgenoten komen aan het woord in dit interview met de Marketing Tribune. Lees verder..

De marketingboekentips van Emerce

20-7-2020
Op het punt om op vakantie te gaan en nog op zoek naar vakgerelateerde leestips? Emerce stelde een lijst van 20 interessante boeken samen die je niet mag missen.  Lees verder..

Display in tijden van corona

17-7-2020
Op Emerce een uitgebreid artikel over de keuzes voor marketing in tijden van corona. Kies je voor ‘Fight’ of ‘Flee’? En hoe maak je de juiste keuze? Lees verder..

Wat moet je met TikTok doen?

17-7-2020
Een van de grootste vragen van dit moment. Moet mijn bedrijf iets met TikTok? Lincelot schreef er een uitstekend stuk over. Lees verder..

'Senioren kopen geen producten, maar mooie ervaringen'

16-7-2020
Verlies de seniore klant niet uit het oog, beoogt Edgar Keehnen in zijn onlangs naar het Nederlands vertaalde boek: Grey Ocean Strategy, How to exploit the biggest market ever with agewisemarketing Lees verder..

In vier stappen een uitstekend marketingplan

14-7-2020
Komkommertijd. Een uitstekend moment om je te richten op je marketingplan. In dit stuk op FrankWatching word je een heel eind op weg geholpen.  Lees verder..

Hoe uitgesproken is jouw bedrijf?

13-7-2020
Nieuwe tijden vragen om nieuwe benaderingen. In het licht van Black Lives Matter of het klimaat wil je als bedrijf uitspreken. Maar hoe doe je dat op een juiste manier? Lees verder..

Medewerkers als marketingmiddel

9-7-2020
Het goedkoopste en misschien wel effectiefste marketingmiddel binnen je bedrijf? Je eigen medewerkers. In dit artikel lees je alles over de wijze waarop je deze tool kan inzetten. Lees verder..

Vijf trends in mediamonitoring

8-7-2020
Hoe ziet de toekomst van media monitoring er uit? Op FrankWatching een uitgebreid artikel in samenwerking met onze concullega LexisNexis. Lees verder..

'We moeten van verkopen naar verbinden'

11-6-2020
Han Roode, Head of Strategy bij mediabureau M2Media schrijft op Frank.News over de coronacrisis, geeft advies aan collega’s en marketeers en kijkt in de toekomst. Lees verder..

'Merken zullen vriendelijker en empathischer zijn

11-6-2020
Inken Kuhlmann-Rhinow, Marketing Director EMEA bij HubSpot schrijft in een blog op Adformatie over de toekomst van marketing. Lees verder..

'New Coke' is de grootste marketingblunder uit de geschiedenis

11-6-2020
Toen Coca-Cola in 1985 de naam van hun product veranderde ontketende het bedrijf een stortvloed aan reacties. Op NPO Radio 1 een stukje geschiedenis oiver deze blunder.  Lees verder..

'In marketing draait alles om vertrouwen'

11-6-2020
In de Marketing Tribune een interview met Martijn Smelt van Philips. Over budgetten, corona en de marketingstrategie. Lees verder..

'Ik ben voor een diversiteitsquotum'

11-6-2020
Tijdens Adformatie Connects Live ging het over de stilte van merken rond #BLM en diversiteit binnen de marcombranche. Lees hier meer over dit interessante gesprek. Lees verder..

'Ook bij uitverkochte shows is marketing belangrijk'

5-6-2020
Jurry Oortwijn is head of marketing & promotion bij poppodium Paradiso. In de Marketing Tribune gaat hij uitgebreid in wat de coronacrisis voor het poppodium betekent.  Lees verder..

Vijf manieren waarop je na de crisis echt het maximum uit je data haalt

3-6-2020
Nu het wellicht door de coronacrisis wat rustiger is, kun je op andere punten focussen. In dit artikel op het Belgische Bloovi lees je er meer over. Lees verder..

Google: 'onze schaal vereist enorme verantwoordelijkheid'

2-6-2020
Een interessant interview met Diana van Roest, sales director bij Google Nederland in de Marketing Tribune. Over de laatste ontwikkelingen en belangrijke keuzes. Lees verder..

Campagnes tijdens corona: empathisch én commercieel

28-5-2020
Eveneens in de Marketing Tribune. Een achtergrondverhaal over de marketing in tijden van corona.  Lees verder..

‘Geen reclame maken daagt ons creatief uit’

9-5-2020
Een open interview met Thecla Schaeffer (Tony’s Chocolonely) in Emerce, waarin ze in gaat op de wijze waarop het merk aan marketing doet.  Lees verder..

Zes TikTok-tips van Sprout!

8-5-2020 
TikTok is booming en een goede plek om je als bedrijf te tonen. Op Sprout lees je een zestal tips om het socialmediaplatform succesvol in te zetten. 
Lees verder..

Je CEO als influencer van je merk

28-4-2020
Wat hebben Steve Jobs en Elon Musk gemeen? Het zijn de grootste influencers van hun merk (geweest). Op Emerce lees je alles over Personal Branding en CEO Profiling. Erg interessant! Lees verder..

Hoe PR en storytelling effectief zijn in crisistijd.

29-4-2020
Xanne Liebregts en Sophia Heemskerk, consultants bij creatief PR-bureau Glasnost schrijven in hun column op MarketingTribune over de effectiviteit van storytelling en PR. Lees verder..

Een gouden tweede jeugd voor PR: Influencer-PR 2.0

26-4-2020
Mediadeskundige, oud-Playboy hoofdredacteur en auteur Jan Heemskerk schrijft over het belang van influencer marketing op Dutch Cowboys. Lees verder..

Coronapandemie biedt kansen voor sterke merken

28-4-2020
Op MarketingFacts vind je dit interessante artikel over wat de coronacrisis doet voor sterke merken.  Lees verder..

"Positief over tijd na corona."

22-4-2020
Een onlangs uitgevoerd onderzoek onder o.a. marketeers geeft een positief beeld over het post-coronatijdperk. Lees verder..

Het coronavaccin voor merken: creatief doen!

23-4-2020
Ruben Beijer, medeoprichter en Head of Strategy van NEEW. The Business Creative Agency schreef een interessante column over creativiteit tijdens corona. Te lezen via MarketingTribune. Lees verder..

Dit moet je weten over viral-video's.

25-4-2020
Een van de leukste vormen van PR is natuurlijk wanneer videocontent viral gaat. In dit artikel op Frankwatching lees je er alles over.  Lees verder..

Tips van 50 ondernemers.

30-3-2020
Dit artikel vonden we op Emerce. Vijftig ondernemers en marketeers schijnen hun licht op de corona-crisis. Welke kansen en mogelijkheden zien zij? Lees verder..

Blijf investeren in marketing!

29-3-2020
In Adformatie vind je dit interview met Fons van Dyck. Een gesprek waarom het wél verstandig is om te blijven investeren in marketing. Lees verder..

PR-gevolgen voor China gigantisch.

31-3-2020
En dan dit Engelse artikel in de Forbes. Over de PR-gevolgen voor China na corona. Lees verder..

Burgemeester Groningen schrijft kinderen brief.

16-3-2020
In tijden van de Coronacrisis schrijft de burgemeester een brief. Hij stelt gerust, vraagt rustig te blijven en iets te doen ‘dat anderen blij maakt’. Zie het artikel op Adformatie. Lees verder..

Advies in tijden van crisis.

18-3-2020

Het zijn roerige tijden. Marketing Tribune geeft je in deze column advies in tijden van (corona-)crisis.  Lees verder..

Wat kunnen marketeers doen in de Coronacrisis?

18-3-2020
Wat voor transformatie staat de marcom branche te wachten? En welke kansen liggen er? Dit en meer vind je in dit artikel van Frank News. Lees verder..

"Ga voor engaging content."

18-2-2020
“Een like is als een compliment van je moeder,” stelt Ashley Vinson van Facebook. “Het is goed bedoeld, maar vooral gemakkelijk en weinig zeggend.” Kim Stolk geeft haar kijk op engaging content op Frankwatching. Lees verder..

‘Jongeren zijn wantrouwend tegenover de overheid en grote merken’

18-2-2020
Melanie Bosveld, eigenaar van PR-bureau Kult & Ace, in een interview op Frank News  Lees verder..

'Nepnieuws door pr-bureau rukt op'

18-2-2020
Malafide pr-bureaus storten zich op de verspreiding van nepnieuws. Wie de opdrachtgevers van de bureaus zijn, is vaak onbekend en dat maakt de bestrijding van de berichten lastig, zegt Craig Silverman in het Financieel Dagblad. Lees verder..

Waarom marketeers liever welzijnswerkers zijn

18-2-2020
Een blog van Tadek Solarz op MarketingFacts over purpose of eigenlijk het gebrek daar aan. Lees verder..

Meer weten zonder privacy te schaden!

6-2-2020
Herman Vissia, DGA van onze ontwikkelpartner Byelex, schreef een interessant blog op Dutch Cowboys over data en privacy. Lees verder..

Nikkie laat zien hoe je crises te lijf gaat.

6-2-2020
Goede crisiscommunicatie begint in vredestijd.”, aldus Dick van Gooswilligen, directeur Crisiscommunicatie & Mediatrainingen van Sterk Werk Communicatie. Lees verder..