Elke maand vragen we één van onze klanten hoe dat bedrijf onze diensten inzet. Dit doen wij aan de hand van drie vaste vragen. Dit keer namen we contact op met Marije Rispens van Havana Orange.
Wie zijn jullie en wat doen jullie?
Havana Orange is een pr- en communicatiebureau in Rotterdam. We creëren aandacht voor onze opdrachtgevers en hun merk, product of boodschap. Dat doen we door slimme pr en spraakmakende communicatie. Ons redactieteam is gespecialiseerd in magazines, (online) contentcreatie en ghostwriting. Onze pr-tak bereikt de doelgroep via journalisten en influencers: mensen met invloed, die aan de hand van onze persberichten of media-events het verhaal meerwaarde en geloofwaardigheid meegeven.
Wat maakt Media Monitoring voor jullie zo onmisbaar?
Veel van onze opdrachtgevers werken in de maritieme sector, bouw en vastgoed, lifestyle technologie of het postacademisch onderwijs. Het zijn specialisten. Wij vertalen hun – soms best complexe – boodschap naar een goed verhaal. Begrijpelijk en aantrekkelijk. Voor opdrachtgevers is publicatie in de krant, een (vak)tijdschrift of op een relevante website het ultieme bewijs dat hun verhaal goed bij de doelgroep terechtgekomen is. Een meetbaar resultaat en de kers op de taart van een samenwerking.
Welke gouden tip hebben jullie voor andere bedrijven om Media Monitoring op deze manier in te zetten?
Een pr-bureau zoekt altijd proactief naar kansen in de media. Je weet of een bepaald medium over jouw onderwerp gaat publiceren, als je daarvoor een journalist gesproken hebt. Maar er zijn ook altijd onverwachte publicaties, van journalisten die zich pas net met het onderwerp bezighouden of op bijvoorbeeld een nieuwe website. Dan is het prettig om Media Monitoring te hebben, als alziend oog. Zo kun je een volledig overzicht aan je klant tonen én in het vervolg eventueel die nieuwe redactie actiever benaderen voor verhalen.
Marije Rispens
Adviseur en redacteur
Havana Orange