Met het verwerken van meer dan 24 miljoen (!) artikelen dit jaar, komt het einde van het turbulente 2020 in zicht. Een goed moment om terug te kijken: Welke nieuwe ontwikkelingen zijn er geweest? Wat is er gewijzigd en wat staat er voor het komende jaar op de planning?

Auteursrechten:

2020 Was een jaar dat naast corona voor ons ook in het teken stond van de auteursrechten. We realiseren dat de veranderingen hieromtrent de nodige gevolgen hebben (gehad), maar door deze wijzigingen zijn de auteursrechten – onder meer die op webcontent – voor de komende jaren veel beter geregeld.

Thuiswerken door corona:

Door de coronacrisis werden we gedwongen om vanuit huis te werken. In zowel Nederland, maar ook in Indonesië – waar een deel van het productieproces plaatsvindt – werken we nog steeds dagelijks thuis. We laten je graag zien hoe dat in zijn werk gaat. Lees hier het artikel dat we hierover schreven tijdens de eerste lockdown.

Verschillende updates over corona in de Nederlandse dagbladen:
Samen met de afdeling media-analyse keken we meerdere keren terug op het verloop van de coronacrisis in de Nederlandse dagbladen. De resultaten publiceerden we in handige overzichten die je nog steeds op onze website kunt vinden. De grootste verrassingen? Het verschil in aandacht voor de hoofdrolspelers, de voorspelling van de tweede golf en de angst voor het niet doorgaan van de vakantie..

Nieuwe collega:

We hebben dit jaar Manon Bonnier als nieuwe collega mogen verwelkomen. Manon is enkele maanden terug begonnen als Key-Account Manager en is onder andere samen met Inge van Andel verantwoordelijk voor de key-accounts. 

Meer publicaties dan ooit

We hebben dit jaar veel nieuwe publicaties kunnen toevoegen aan ons assortiment. Denk hierbij bijvoorbeeld aan nog meer modetijdschriften, maar ook medische tijdschriften en lokale bladen.

Vooruitblik 2021:

Een nieuw Mediaweb

Voor komend jaar staat er weer een hoop op de planning. Zo verwachten we op korte termijn je een geheel nieuw Mediaweb aan te bieden. Het systeem krijgt een volledige nieuwe look-and-feel en is volledig in te richten naar jouw wensen. Bijvoorbeeld met verschillende widgets.

Automatische sentiment toekenning

Op korte termijn voegen we de automatische sentimentherkenning toe aan Mediaweb. Hierdoor worden artikelen automatisch gelezen en gecategoriseerd op basis van sentiment.

Wij kijken ontzettend uit naar 2021. Wij hopen jij ook!