Met het verwerken van meer dan 26 miljoen (!) artikelen dit jaar, komt het einde van 2019 in zicht. Een mooi moment om terug te kijken: Welke nieuwe ontwikkelingen zijn er geweest? Wat is er gewijzigd en wat staat er voor het komende jaar op de planning? Een terugblik op 2019.

Eén vast contactpersoon:

Begin dit jaar hebben we de afdelingen Sales en Customer Service samengevoegd. Dit betekent voor jou dat je nu één vast contactpersoon hebt waarbij je terecht kunt met al jouw vragen omtrent media monitoring en intelligence. Een wijziging die erg wordt gewaardeerd door onze klanten.

Influencer Monitoring:

Influencers waren in 2019 populairder dan ooit! Het inzetten van een influencer voor een mooie campagne is dan ook een veelgebruikte marketingtool. Maar de aandacht die de influencer aan jouw merk besteed wil je natuurlijk kunnen meten en inzichtelijk hebben. Daarvoor introduceerden we dit jaar Influencer Monitoring, waarmee je eenvoudig een uitgebreid archief van geanimeerde stories en posts opbouwt, verrijkt met belangrijke data zoals bereik, engagement en mediawaarde. 

Logodetectie:

Wanneer je een evenement of programma sponsort, dan wil je weten wanneer en hoe vaak je logo in beeld is. Met logodetectie introduceerden we dit jaar een dienst die dit eenvoudig in beeld brengt. Met behulp van deep learning algoritmes wordt het systeem getraind om jouw logo of merk te herkennen in zoveel mogelijk situaties. Vervolgens ontvang je een rapportage waarin je alle data en beelden terug kunt vinden. 

Training Mediaweb:

Dit jaar zijn we gestart met trainingen voor Mediaweb. Online of live op ons kantoor in Almere nemen we je graag mee in alle mogelijkheden die het systeem je aanbiedt. Meer informatie over de mogelijkheden van een training? Neem dan contact op met je accountmanager.

Nieuwe ontwikkelingen Mediaweb:

We hebben in 2019 hard gewerkt om Mediaweb verder uit te breiden en te optimaliseren. Dit heeft geresulteerd in uitgebreidere filtermogelijkheden, statistieken in de nieuwsbrieffunctie, downloaden van exports en bestanden en veel meer.

Meer diepgang in analyses

Het jaar begon met de uitgebreide kwantitatieve jaaranalyses. Ook komend jaar staat onze afdeling Media Analyse klaar voor deze analyses, die je dit jaar kan uitbreiden met een benchmark. Afgelopen jaar stond tevens in het teken van meer en uitgebreide kwalitatieve analyses. Analyses waarin we kijken naar de framing in de media, crisismanagement of van logodetectie een uitgebreide rapportage opstellen.

Vooruitblik 2020

Voor komend jaar staat er weer een hoop op de planning. Zo verwachten we in de loop van het jaar een uitgebreid insights dashboard aan Mediaweb toe te voegen, wordt er verder ontwikkeld aan het influencer dashboard en gaan we de Mediaweb-trainingen persoonlijker inrichten. Wij kijken ontzettend uit naar 2020. Wij hopen jij ook!