Onze analisten zijn specialisten!

Onze media analisten kunnen de media aandacht voor jouw bedrijf of merk in helder vormgegeven analyses inzichtelijk maken. Kwantitatief en kwalitatief. Jouw media aandacht kan ook worden afgezet tegen die van je concurrenten. Daarnaast kunnen wij de mediareputatie onderzoeken en je adviseren over hoe je de reputatie en merkwaarde kunt beschermen en vergroten.

 

Kwantiteit: analyse in de breedte

Hoeveel heeft een communicatie-campagne opgeleverd? In de kwantitatieve analyses van Media Info Groep wordt media-aandacht en advertentiewaarde vertaald naar de overzichtelijke tabellen en grafieken. Hoe doet uw organisatie of merk het ten opzichte van de concurrentie? Een concurrentieanalyse laat in een oogopslag zien op welke manier merken, organisaties en producten tot uiting komen in de media.

 

Kwaliteit: analyse in de diepte

Hoeveel er over uw organisatie, merk of product wordt gezegd in de media is belangrijk. Maar op welke manier komt u in het nieuws? Wat is het sentiment? Wat is de tone of voice? Voor het nemen van communicatiebeslissingen is het belangrijk om de kwaliteit van de berichtgeving te kennen. De kwalitatieve analyses van Media Info Groep geven inzicht dat u nodig heeft voor het bepalen van uw strategie.

 

Mediawaarde

Wat heeft een campagne aan media-aandacht opgeleverd? Media Info Groep rekent via een aantal vooraf bepaalde criteria de mediawaarde van een campagne- en pr-inspanningen uit.