Influencer monitoring

Werk je samen met influencers? Dan wil je de aandacht die zij besteden aan jouw merk natuurlijk meten. Met influencer monitoring bouw je een archief op van de instagram posts en stories waarin je merk genoemd wordt en krijg je inzicht in het bereik, het engagement en de mediawaarde.

De impact van je influencer campagnes

 

Mond-tot-mondreclame is de mooiste manier van reclame maken. Mensen laten zich immers makkelijker inspireren door ervaringen en verhalen van anderen dan door een reclamespot of advertentie. En het delen van deze verhalen is online gemakkelijker dan ooit door platformen als Instagram. Een samenwerking met influencers biedt je een mooie kans om je producten bij een specifieke doelgroep onder de aandacht te brengen.

Met influencer monitoring van Media Info Groep krijg je inzicht in de coverage die deze samenwerkingen opleveren en bouw je een archief op van de verschenen berichten en stories.

 

Handmatige monitoring van posts en stories

Influencer monitoring is een handmatige vorm van monitoring waardoor de meest complete oplevering van data mogelijk is.
Wij monitoren op basis van een afgebakende, van tevoren opgestelde lijst met influencers en selecteren op basis van zoekwoorden, hashtags en tags. Influencer monitoring kan doorlopend worden ingezet of speciaal voor een event.

We hebben een toegewijd team van lezers die alle posts en stories voor je checken die jouw influencers hebben geplaatst. Wanneer jouw merk of actie zichtbaar is, genoemd is in de tekst of getagged is, slaan we deze post en/of story voor je op en vullen deze aan met relevante data (zoals het aantal likes en aantal reacties.) 

Rapportage

In de loop van het eerste kwartaal van 2019 wordt het mogelijk om de resultaten van deze nieuwe dienst net als je andere monitoringresultaten te ontvangen in je Mediaweb dashboard. Tot het zo ver is, ontvang je van ons een rapport met alle links naar de posts en stories (stories blijven beschikbaar en verdwijnen niet na 24 uur) voorzien van de volgende metadata:

Wij leveren de geanimeerde story, de mediawaarde en daarnaast per influencer:

  • Aantal volgers;
  • Aantal volgend;
  • Aantal posts;
  • Aantal likes post;
  • Aantal plays post (bij een video);
  • Aantal reacties post;
  • Posts waarin gebruikers getagd zijn (door anderen);
  • Tags/locaties in een story;
  • Users die het meest reageren op/liken van posts van een influencer.

 

Weten wat er over je geschreven wordt?
wij vertellen het je

Laat je gegevens achter om teruggebeld te worden. We doen je graag een aanbod dat aansluit bij jouw informatiebehoefte.

8 + 5 =