Elke maand vragen we één van onze klanten naar de manier waarop zij onze diensten inzetten. Dit doen wij aan de hand van drie vaste vragen. Deze keer namen we contact op met Machteld Blokhuis, communicatieadviseur bij Evident PR.
Wie zijn jullie en wat doen jullie?
Wij zijn Evident PR, ambitieus en enthousiast als het gaat om verhalen. Noem ons ook rustig vreselijk nieuwsgierig; letterlijk. In de praktijk zie je vaak dat bedrijven in dezelfde branche in ongeveer gelijke bewoordingen over zichzelf vertellen. Vaak vind je op hun website wát ze doen en hoe ze dat doen. Meestal is het niet erg onderscheidend. Wij helpen bedrijven om te formuleren waaróm ze iets doen, en hoe ze dat dan kunnen uitdragen. Nadat we samen de essentie van een bedrijf zichtbaar, tastbaar en inzetbaar gemaakt hebben, helpen we mee om die goed onder woorden te brengen. Er ontstaat een interessant verhaal. Dat verhaal zetten we dan via allerlei middelen in voor succesvolle content-marketing. Via persberichten, LinkedIn- en Facebook posts, blogs, video’s, interviews, SEA en SEO. Dat noemen wij Public Relations.
Hoe zetten jullie media monitoring in?
Onze klanten willen natuurlijk weten of onze aanpak werkt. Daarom laten wij Media Info Groep alles naar boven halen wat er is verschenen in zowel print als online. Zij zoeken op basis van relevante zoektermen (klantnaam, onderwerp van persbericht, blog, etc). Dagelijks ontvangen we notificaties van onze zoektermen, zodat we de pareltjes gelijk kunnen delen met onze opdrachtgevers. Die ontvangen tweewekelijks een compleet overzicht van al ‘hun’ berichten.
Welke gouden tip heb je voor andere bedrijven?
Goede dienstverlening op het gebied van media monitoring scheelt veel tijd en ergernis. De mogelijkheid om per klant een overzicht op te stellen moet snel en eenvoudig te regelen zijn. Dat lukt ons heel goed met Mediaweb.
Machteld Blokhuis
Communicatieadviseur
Evident PR