Crisis Management plan

Door de snelheid waarmee informatie gedeeld wordt op, bijvoorbeeld, online en social media zijn merken veel gevoeliger geworden voor imagoschade. Een crisis voorkomen. Voor je het weet gaat je bedrijf negatief viraal op social media of sta je in elke krant. Veel bedrijven zijn niet voorbereid en hebben geen crisismanagement plan of protocol. Een kwalitatieve media-analyse van Media Info Groep geeft het inzicht dat nodig is om adequaat te reageren. Omdat wij real time monitoren ben je altijd op de hoogte van de huidige situatie en ontwikkelingen.

Tijdens een crisis komen veel dingen op je af en gaan er vaak veel dingen tegelijk mis. Met crisismanagement van Media Info Groep ben je direct op de hoogte als de situatie verandert en krijg je de juiste informatie om snel te kunnen reageren.

Crisiscommunicatie

Naast snelheid is inhoud een belangrijk onderdeel van de crisiscommunicatie. Als de verkeerde boodschap wordt gecommuniceerd dan kan dat alles erger maken en alleen maar meer olie op het ‘media’ vuur gooien. Media-analyse geeft de aanknopingspunten om snel en adequaat inzicht te krijgen in de beeldvorming rond de crisis. En toont aan welk effect dit op een onderneming heeft. De uitkomsten van het onderzoek laten zien wie in de media de ‘vijanden’ en ‘vrienden’ zijn en van welke frames zij gebruik maken. Deze inzichten stellen een organisatie in staat om de mediareputatie met gerichte crisiscommunicatie te beschermen.

Crisismanagement Consultancy

Media Info Groep monitort dagelijks meer dan 3.000 print titels, meer dan 100.000 websites en blogs. Omdat wij de meest complete dekking bieden van het medialandschap in Nederland kunnen wij u het meest ondersteunen met onze crisismanagement consultancy. Omdat al onze artikelen handmatig worden geselecteerd zijn de resultaten het meest waarheidsgetrouw, waardoor je informatie krijgt waar je tijdens een crisis meteen wat aan hebt.

Heb je vragen of interesse in onze crisismanagementservices? Neem dan gerust contact op!