Automotive Dashboard

Het automotive dashboard is speciaal ontwikkeld voor de automotive-industrie. In dit dashboard krijg je inzicht wat er op in print- en onlinemedia over jouw merk wordt geschreven, zie je wat jouw persberichten aan media-aandacht opleveren en kun je vergelijkingen maken en rankings inzien in de benchmarkmodule met concurrerende merken en modellen. 

Op deze pagina vind je de meestgestelde vragen en kun je de handleiding van het dashboard downloaden. 

faq Dashboard

Hoe kan ik in de filter gerichter op woorden zoeken?

Wanneer je meerdere woorden gebruikt, dan zoekt het filter op beiden. Zoek je bijvoorbeeld op elektrisch rijden, dan wordt dat op de achtergrond elektrisch én rijden. Zoek je liever op de woordcombinatie, dan kun je de woorden tussen quotes zetten: “elektrisch rijden”.

Als je wilt zoeken op vervoegingen, bijvoorbeeld vervoegingen op het woord verkeersbord zoals verkeersbordje / verkeersborden, dan kun je zoeken d.m.v het plaasten van een astrix achter het woord dat je wilt vervoegen: verkeersbord*

Kan ik ook een ingewikkelde zoekvraag uitvoeren in de filter?

Als je begint met ~!@”zoekvraag” dan kun je operators gebruiken.
De woorden moeten altijd tussen dubbele quotes staan (let op: niet gekopieerd en geen HTML).
De volgende commando’s kunt je gebruiken:
AND
OR
AND NOT
NEAR
Voorbeelden:
~!@”elektrisch” AND “rijden”
~!@”elektrisch” OR “rijden”
~!@”elektrisch” AND NOT “rijden”
Voor een zoekvraag met NEAR gebruik je de volgende syntax:
~!@NEAR((“elektrisch”,”rijden”))
Je krijgt nu alle resultaten waarin beide woorden staan, hetzelfde dus als elektrisch AND rijden
~!@NEAR((“elektrisch”,”rijden”),1)
Het cijfer 1 geeft aan dat de woorden elektrisch en rijden maar één woord uit elkaar mogen liggen. Dit cijfer kun je dus ook aanpassen naar 10, 15, 50.

Waarom is de mediawaarde in het nieuwe dashboard lager dan die in het oude dashboard?

De mediawaarde in het nieuwe dashboard wijkt af van de oude mediawaardes, omdat Media Info Groep in het nieuwe dashboard van eigen content gebruik maakt. Met onze eigen berekening op de mediawaardes, waardoor deze lager liggen dan de mediawaarde die aan de artikelen in de oude situatie gekoppeld werden.

Waarom kan ik de printartikelen niet openen?

Voor printartikelen worden auteursrechten ingehouden. Door de artikelen verkort te tonen, maar niet inzichtelijk te maken, kunnen we met de data werken voor het dashboard.

Is het mogelijk om ook social media, RTV of berichten van influencers te monitoren?

Dit dashboard is uitsluitend gebaseerd op print en online.De Media Info Groep monitort ook op Social Media, RTV en berichten van influencers. Dit betreft echter een andere dienst.

Mocht u hier meer van willen weten neem dan even contact met ons op.

faq Automotive

Wat is het verschil in de publicatiedatum en de datum toegevoegd?

De datum toegevoegd is de datum dat Media Info Groep het item heeft gevonden. De publicatiedatum is de datum waarop het artikel is gepubliceerd. Magazines en tijdschriften hanteren hierin vaak de laatste dag van het verschijnen van een blad. Zo kan de publicatiedatum met de datum toegevoegd bij een kwartaalmagazine wel drie maanden verschillen.

Kan ik filteren op andere keywords dan merk- en modelnamen? Bijvoorbeeld hatchback of elektrisch?

De labels zijn gebaseerd op de door de modelnamen die de het automotive merk zelf gebruikt. Toevoegingen van andere Keywords zijn niet mogelijk.
Wel kun je in de filter op specifieke woorden zoeken. Zie Handleiding blz.6:  Zoeken op Tekst

faq beheer

Kan ik de notificatiemail ook 1 keer per week ontvangen

De notificatiemail wordt minimaal één keer (bij gevonden artikelen) per dag verzonden.

Kan ik notificaties over F1 in een aparte mail krijgen?

Nee, het is niet mogelijk om de F1 notificaties in een aparte mail te ontvangen.

Is het mogelijk om een notificatie mail op een ander tijdstip te ontvangen?

Standaard staat de notificatiemail ingesteld op éénmaal per dag om 8.00. Wil je de mail vaker ontvangen? Of het tijdstip wijzigen? Dan kun je dit onder Beheer->Notificatiemails in het dashboard doen.

faq algemeen

Wanneer houdt Persclub DS dashboard op te bestaan?

Het Persclub Dashboard wordt vanaf 1 januari jl. niet meer ingeladen met nieuwe berichten. Oude berichten zijn vooralsnog via het dashboard op te vragen.