In onze rubriek “Maak kennis met” laten we je kennismaken met de mensen achter Media Info Groep. Achter elke analyse, rapportage en mediamonitoringtool staan nieuwsgierige professionals die elke dag de wereld van communicatie beter willen begrijpen. Vandaag spreken we met Inge van Andel, Key Account Manager bij Media Info Groep.
Wat maakt jouw werk bij Media Info Groep zo leuk?
Sinds 2018 werk ik als Key Account Manager bij Media Info Groep. Samen met mijn collega’s Kim en Micha onderhoud ik het contact met een groot deel van onze klanten. Wat mijn werk zo bijzonder maakt zijn de klantbezoeken en de enorme diversiteit aan organisaties waarmee we samenwerken. Het is heerlijk om nieuwsgierig te mogen zijn naar alles wat er speelt bij onze klanten. Ik krijg een kijkje in de keuken van allerlei bedrijven, van musea en bouwbedrijven tot toerismebureaus en PR-bureaus. Zo hoor ik wat er speelt, hoe elke organisatie werkt en wat voor hen belangrijk is. Dit is noodzakelijk om goed mee te kunnen denken en te bepalen hoe we de klant het beste kunnen ontzorgen, bijvoorbeeld met mediamonitoring of door juist kant-en-klare analyses te leveren.
Het teamgevoel binnen Media Info Groep maakt mijn werk nog prettiger. We ondersteunen elkaar waar nodig, maar er is ook altijd ruimte voor een lach of een grapje. Leuke collega’s zijn heel belangrijk, en die heb ik hier zeker!
Hoe breng je je vrije tijd door?
Buiten het werk breng ik mijn tijd graag door in de natuur. Ik woon met mijn gezin in een mooi dorp, op loopafstand van bossen en plassen, en probeer elke dag te wandelen. Onder alle weersomstandigheden vind je mij in het bos, waar ik soms reetjes tegenkom, iets wat ik nog steeds magisch vind. Het maakt me extra bewust van het belang van natuurbehoud.
Sporten hoort ook bij mijn routine: pilates en tennis zijn mijn favorieten. Daarnaast lees ik graag en blijf ik op de hoogte van wat er speelt op social media. TV kijk ik steeds minder, maar ik heb wel een guilty pleasure: Escape to the Country, te zien op BBC. Ik vind het heerlijk om mee te kijken naar mooie huizen in het prachtige Engelse landschap, en ik hoop ooit zelf de plekken die in de serie voorbij komen te bezoeken, zoals The Lake District en Cornwall.
Reizen doe ik het liefst naar plekken buiten de gebaande paden. Mijn reistips: Montenegro– vooral de trappen van Kotor niet overslaan! – en het binnenland van Griekenland, met name Zagoria en de Vikoskloof, heeft me de afgelopen zomer aangenaam verrast. Het zijn groene, prachtige gebieden waar je nog echte onontdekte plekjes vindt. Soms moet je zelfs stoppen omdat een wolf of schildpad de weg oversteekt – no joke!
Heb je naast werk nog andere passies?
Naast mijn werk heb ik de afgelopen jaren ook een opleiding gevolgd. In 2024 rondde ik de driejarige opleiding Professionele Communicatie bij Phoenix Opleidingen af. Het is een opleiding gericht op persoonlijke ontwikkeling, waarin theorie wordt gecombineerd met praktische werkvormen op het gebied van Systemisch werken, Transactionele Analyse en Neuro Linguïstisch Programmeren (NLP). Kort gezegd word je opgeleid als begeleider in veranderingsprocessen. Omdat ik altijd gefascineerd ben geweest door wat mensen beweegt en waarom ze doen wat ze doen, sprak deze opleiding mij enorm aan. Wat ik heb geleerd gebruik ik dagelijks, zowel in mijn werk als privé. Daardoor coach ik nu incidenteel en misschien wil ik dit in de toekomst nog verder uitbouwen.
Hoe kijk je naar de toekomst?
Ik ben heel benieuwd hoe AI zich gaat ontwikkelen. AI biedt enorm veel mogelijkheden. Neem bijvoorbeeld de gezondheidszorg, waar AI scans steeds beter kan lezen en zo kan helpen om kanker eerder te ontdekken. Geweldig toch?! Tegelijkertijd begrijp ik dat mensen er soms huiverig voor zijn. We worden overspoeld met zinloze AI-content, die soms nauwelijks van echt te onderscheiden is. Ik denk dat het belangrijk is dat mensen zich realiseren dat AI zo goed is als de kwaliteit van de kennis waarmee het wordt gevoed, en het is aan de mens om die richting te blijven bepalen.